donderdag 9 mei 2019

Cas heeft vies shtijl!



Stoer en schattig, vrolijk maar pittig, zo kan ik Cas wel omschrijven. Wat zijn grote broer aan lef mist, maakt Cas helemaal goed. Je weet nooit of je een knuffel of een ninja-aanval krijgt, een dikke kus met een "mwaaahh" geluid of een oerkreet met bijhorend Donkey Kong borstgeroffel. Als hij blij is toont hij dat met zijn "happy feet" getrappel en zijn coole pet behoort sinds een tijdje tot zijn dagelijkse look.


Deze Cicero past dus echt bij Cas. Bij De Stoffenschuur koos ik de mooie stof van Hilco met een stoere print en een heerlijk zachte binnenkant, en de boordstof en rits in zachtblauw. Een vest met kap en rits is niet alleen stoer, maar ook comfortabel en gemakkelijk om bij het wisselvallige weer aan- en uit te trekken. In de zomermaanden kan het ook zeker gebruikt worden in plaats van een gewone jas.


Ik ging voor de versie zonder colour blocking en zonder zakken. De kap werd gevoerd met een donkerblauwe tricot en ik koos voor een nette afwerking van de halslijn en zoomboord zodat er geen overlockstiksel of naad te zien is als het vestje open gedragen wordt. De maattabel verwees me naar een 92 en die zit ideaal. Poseren vond Cas iets minder plezant maar toen ik na een paar min of meer geslaagde foto's het vestje weer uit wilde doen was hij het daar dan weer niet mee eens ;)


Patroon: Cicero - Sofilantjes
Stoffen en fournituren: De Stoffenschuur


10 opmerkingen: