zondag 5 mei 2019

Just winging it with Doris



Wie me een beetje volgt, weet dat ik graag een kokerrok draag, zeker eentje van rekbare stof waar ik vlot in kan bewegen. Eigenlijk maakte ik er het afgelopen jaar meer dan genoeg, voor elke dag van de week heb ik er wel eentje. Maar toen ik het ontwerp van de Doris skirt van Misusu Patterns zag, kon ik er niet omheen, zo'n kokerrok met originele zijnaden en tailleband wilde ik!



Ik trok naar de Stoffenschuur met een idee in mijn hoofd, maar dat idee veranderde helemaal toen ik een rekbaar nepleer zag in een mooie bruine tint. Een bruin dat perfect zou samengaan met goud. Ideaal voor dit patroon want de naden nodigen uit om paspel te gebruiken. De gouden paspel werd erbij gelegd en ik zag dat het goed was.



Ik koos voor de versie met een achterpas voor een mooie pasvorm achteraan. De optie van de zakken liet ik achterwege. Gelukkig dacht ik al wat vooruit en kocht ook wat ik nodig had om een bijpassend bovenstuk te maken. Een witte Odette met "just winging it" in gouden flex maken de outfit compleet.



De Doris rok is er nu - na het grote succes van de meisjesversie - voor de damesmaten 34 tot en met 52, en kan in 3 lengtes gemaakt worden (kort, knie en midi). Om meer mogelijkheden te ontdekken (zoals de zwangerschapsversie of de korte versie met boord), verwijs ik je graag door naar de pagina van Misusu.



Patroon rok: Doris skirt - Misusu Patterns
Patroon top: Odette - La Maison Victor
Stof, fournituren en flexfolie - De Stoffenschuur

9 opmerkingen:

  1. Wat een plaatje! Ook de foto’s kunnen mij bekoren...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :) Het was in elk geval weer lachen tijdens de "shoot" ;)

      Verwijderen
  2. Wauw super mooie kokerrok heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi en wat een leuke foto's. Welke lengte is dit?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik heb de midi-versie gemaakt en wat ingekort naar mijn lengte :)

      Verwijderen
  4. Wat een prachtige rok !! Dat nepleer staat je goed, en die gouden paspel om de zijnaden te accentueren is keitof !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, de eerste keer dat ik (behalve voor een jasje) voor (nep)leer ga. :)

      Verwijderen
  5. Een heel mooie rok! Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen