zondag 26 mei 2019

Tropical state of mind



Vorig jaar bracht Pickle Toes Patterns de 10K Racerback uit. Ik ben al enkele jaren fan van hun jongenspatronen, maar deze keer trokken ze ook mijn aandacht met een damespatroon (waar trouwens ook een meisjesversie van bestaat). Comfortabel, vrouwelijk en origineel. Maar zoals dat gaat kwam het er niet meteen van en verdween het patroon op de achtergrond.



Dit jaar wilde ik de kans niet laten schieten, dus maakte ik mijn 10K Racerback dress nog voor de zomer goed begonnen is. Voor de stof moest ik niet lang nadenken, ook dat was een lap van vorige zomer, gekocht in een uitverkoop van een webshop die gestopt is. Deze stof is simpelweg perfect voor een zomerjurk. De kwaliteit lijkt mij geweldig (vaker wassen zal dat moeten bewijzen), vrij zwaar en zacht, ideaal voor een aansluitend kledingstuk.



De 10K heeft een heel flatterende colorblock die de vrouwenvormen heel mooi laat uitkomen. Ik koos voor een echte racerback, maar je kan ook voor een "gewone" tanktop achterkant kiezen. De lengte kiezen vond ik het moeilijkst. Meestal kies ik voor knielengte of net boven de knie. Als top zag ik ook al mooie versies, maar mijn stof deed me ook dromen van een mooie lange jurk... Maar maxi als je mini bent? Ik wist het niet zo goed. Uiteindelijk besloot ik er toch maar voor te gaan. In het slechtste geval kon ik de jurk nog inkorten.



Al vanaf de eerste pasbeurt was ik blij met mijn jurk. Het kleine beetje twijfel dat ik nog had werd weggeveegd na alle complimenten die ik kreeg toen ik de jurk op een feestje droeg. Dit patroon steek ik niet te ver weg. Ik kan me voorstellen dat deze jurk tijdens de warme dagen veel gedragen zal worden en dan is een tweede exemplaar - maxi length of toch iets korter? - geen overbodige luxe.


Patroon: 10K Racerback - Pickle Toes Patterns
Stof: stash
Foto's: Inge (bewerkt door J.)
Locatie: Paalse Plas

14 opmerkingen:

  1. Ik vind deze lengte mooi ook al ben je klein.Laat de zon maar schijnen nu,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absoluut, ik ben klaar voor meer zon!

      Dankjewel, ik denk dat er nog jurken in deze lengte zullen volgen!

      Verwijderen
  2. Maxi staat je echt super. Ik twijfelde ook voor mezelf of dat wel kon maar da's dus blijkbaar een fabeltje dat klein en maxi niet samengaan. Leuke foto's ook

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij bent toch niet klein? In mijn herinnering zijn wij ongeveer even groot.

      Verwijderen
    2. Dankjewel! Jij moet dat zeker kunnen, Delphine! Jij bent een heel stukje groter dan ik he!

      Verwijderen
    3. ik ben 1m63 dus niet heel klein maar ook niet zo heel groot. laten we zeggen dat de lange jurken uit de winkel mij allemaal te lang zijn (en de broeken ook trouwens ;-) )

      Verwijderen
  3. Het is niet omdat je mini bent dat je geen maxi mag dragen. Het gaat allemaal om de verhoudingen. Dit is een prachtige jurk voor jou, ga gerust vaker voor lang!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Dankjewel, ik heb 'm dit weekend ook weer met plezier gedragen!

      Verwijderen
  5. Reacties
    1. Dankjewel! Ik ga deze jurk (als het weer meezit toch) nog veel dragen!

      Verwijderen