woensdag 14 oktober 2015

Speeltijd: de week van het bos

Een wandeling door het bos, racen over de kleine kronkelige paadjes, verstoppen achter een boom, denneappels rapen, balanceren over een omgewaaide stam, kleine bosbewoners ontdekken, ... Als kind kwam ik best vaak in bossen. Op een zondagse wandeling, op vakantie in de Ardennen en met de jeugdbeweging voor een bosspel. Heerlijk vond ik dat!



Ik vind het dus ook echt fijn dat we niet ver hoeven te gaan voor een boswandeling. De straat uit, en daar ligt het bos. Regelmatig gaan we er naartoe, gewoon voor een wandeling of op zoek naar schatten. Maar we zoeken ook regelmatig andere bossen op, en afgelopen weekend gingen we op verkenning in Bosland, dat gespreid ligt over het grondgebied van Hechtel-Eksel, Lommel en Overpelt in de Limburgse Kempen en allerlei mogelijkheden biedt op vlak van sport en recreatie, ook voor rolstoel- en buggygebruikers.




Wij kozen deze keer voor de Avontuurlijk Kinderwandeling in het Holven, een route van 3,4km door de Overpeltse bossen. Onderweg kan je even van het pad af en kunnen de kinderen zich uitleven. Mr. Gielemans vond het allemaal geweldig en had nog maar net genoeg energie over om de wandeling af te maken. De foto's zeggen genoeg!

Gaan jullie regelmatig  het bos in en wat zijn jullie favoriete plekjes? Met de #weekvanhetbos is er trouwens vanalles te beleven, dus zeker interessant om eens te kijken wat er in jouw buurt te doen is!


6 opmerkingen:

  1. Wij gaan eigenlijk veel te weinig als gezin. De kids gaan wel naar de Chiro en daar zitten ze veel in het bos en veld!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat Giel ook bij de Chiro wil over 2 jaar, dat is hier ook vlakbij, dus lekker gemakkelijk. We zien ze vaak voorbij komen, richting het bos :)

      Verwijderen
  2. Met een grootvader als boswachter in het Zoniënwoud beleefde ik heel mijn kindertijd in het bos. Ik zoek regelmatig een bos op alleen al uit nostalgie maar vooral voor de natuur en rust. Het is ook mijn favoriete plek om te gaan hardlopen. Zoonlief vertrekt maandag op Bosklassen. Eén en al bos hier,.......Heel fijn die uitgewerkte wandelingen in BOSLAND .
    Lieve groetjes,
    CreativEls
    www.koekjehaakjemaakje.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, daar zal je wel heerlijke herinneringen aan hebben!

      Een bos lijkt me ook veel leuker om in te gaan lopen dan op straat ofzo... alleen opletten met de wortels enzo ;)

      Bosklassen, nogal zoiets tof!

      Verwijderen
  3. Ja, Bosland is leuk! Wij deden als eens de wandeling waar je onderweg de houten diertjes tegenkomt. Deze Avontuurlijke wandeling lijkt wel de moeite om nog eens terug te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die hebben wij vorige winter ook een paar keer gedaan, ook ideaal qua afstand met een kleuter :) En dankzij die diertjes kijk je nog beter rond.

      Verwijderen