vrijdag 11 september 2015

Liefde voor papier: borduren op papier

Anderhalf jaar geleden begon ik een creatief motivatieboek. Pagina's vullen en opnieuw bekijken zouden mijn motivatie om beter te worden kunnen ondersteunen. Ik werd geïnspireerd door de Smashbooks die ik online zag, en door de lay-outs van magazines als Happinez en Flow, wat je vooral in de latere pagina's kan zien. Ik hou ook heel veel van (goede) quotes, dus die wilde ik ook zeker op verschillende pagina's verwerken.

De eerste pagina in het boek was in eerste instantie niet bedoeld voor het boek. Uiteindelijk vond ik wel dat dit werkje erin thuishoorde, maar dan wel helemaal vooraan. Het blijft voor mij een hele speciale en vandaag wil ik 'm met jullie delen.



Ik tekende mijn schets op dun papier. Ik ben nog steeds verbaasd over mezelf dat ik erin geslaagd ben deze draak te tekenen, want tekenen ligt me echt niet. Voor mij moest de draak krachtig maar toch elegant zijn, en dat is wel gelukt vind ik.

De schets werd dan op het stevige kartonpapier gelegd en dan prikte ik het silhouette daarin. Nog borduren en mijn draak was klaar.

De tekst in het midden is één van mijn favoriete quotes, misschien wel dé quote... Omdat ie op foto wat moeilijk leesbaar is, deel ik 'm nog eens.

Perhaps all the dragons in our life are princesses
who are only waiting to see us act,
just once, with beauty and courage.
Perhaps everything that frightens us is,
in its deepest essence,
something helpless that wants our love.

(R.M. Rilke)


4 opmerkingen:

  1. Prachtig ! de Geborduurde tekening én de quote, ik krijg er zowaar 'kiekenvel' van....
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, de draak, maar zeker ook de tekst! Mijn motto momenteel: denk in mogelijkheden, niet in beperkingen! het sluit er dicht bij aan, maar is soms oooh zo moeilijk! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook een motiverende gedachte, maar 't is niet altijd gemakkelijk he

      Verwijderen