maandag 7 september 2015

1000 vragen-challenge: Hoe ziet je leven er over 10 jaar uit?


De voorlaatste vraag van de zomerchallenge, geen uitbolvraagje van Delphine, ik heb er toch wel behoorlijk over zitten nadenken. En ik kwam er niet uit... Ik ben nooit goed geweest in ver vooruitkijken. Ik plan heel graag in de nabije toekomst, tot in de details wil ik weten hoe en wat, maar verder vooruit, daar kijk ik van weg... Dus 10 jaar verder kijken had ik nog nooit gedaan.

Uiteindelijk moet ik toegeven dat ik niet ver geraakt ben... zeker niet concreet... ik weet op dit moment niet eens wie ik ben en wat ik wil, ben een beetje de weg kwijt, laat staat dat ik 10 jaar vooruit kan kijken. Dan herinnerde ik me dat ik een vergelijkbare vraag al een paar keer eerder heb moeten beantwoorden, de laatste keer eind december 2013. De vraag was een optimistisch toekomstscenario te schrijven en dit was het resultaat:

"Ik ben tevreden met wie ik ben, innerlijk en uiterlijk, en ik focus niet langer op mijn minpunten. Ik kan mijn sterke kanten zien en ik ben er blij mee. Ik voel mijn grenzen aan en kan ze respecteren zonder me daar schuldig bij te voelen. Ik zie mezelf als goed genoeg, perfect hoeft niet meer. Ik zie mijn mindere kanten als werkpunten en ik geef mezelf de kans om te blijven groeien zonder mezelf teveel onder druk te zetten. Ik sta meer relaxed in het leven en ben niet meer constant bang om te mislukken of voor wat anderen denken over mij. Ik heb meer zelfvertrouwen en ik durf ook anderen te vertrouwen. Ik kan open en eerlijk zijn en ik durf hulp te vragen. Ik kan de controle loslaten en de dingen laten zijn zoals ze zijn. 
Ik voel me gezond en energiek, ik kan op een gezonde manier omgaan met eten en bewegen, ik voel me goed in mijn vel en aanvaard mijn lichaam zoals het is. Ik dans en beweeg om te ontspannen en te ontladen, niet om te compenseren of te straffen. Ik luister naar mijn lichaam, als het moe is, geef ik het rust, als het gespannen is zorg ik voor ontlading of ontspanning. 
Ik kan genieten, van mijn gezin, mijn vrienden, van mijn hobby's, van eten, van kleine en grote dingen. Ik sta met meer openheid in het leven en durf anderen toelaten. Ik heb terug zin in het leven, zin om dingen te ondernemen en nieuwe dingen te proberen. Ik kan ook rustmomenten toelaten, ik kan stilstaan zonder stil te vallen. Ik heb een goed evenwicht in tijd voor mezelf en tijd voor anderen. 
Ik doe een job die me ligt, die me voldoende uitdaging geeft en waarin ik mezelf kan ontplooien. Ik kan mezelf geven in die job zonder dat ik over mijn grenzen ga, zonder dat ik mezelf voorbij loop. Mijn job is in balans met mijn privéleven."

Vandaag ben ik daar niet, misschien wel over 10 jaar...of eerder mag ook ;)


Volgende week wordt de laatste vraag beantwoord en dat is misschien die van jou als je reageert op dit bericht of dat van de andere blogsters met een getal tussen 1 en 1000 (vragen 1, 26, 27, 37, 45, 159, 291, 458, 827, 912 en 999 werden al beantwoord). Als je vraag getrokken wordt, mag je zelfs een klein cadeautje verwachten van de blogster(s) die je volgt. Volg je één van ons, betekent dat één cadeautje, volg je ons alledrie, dan zelfs drie cadeautjes!

Als je vraag getrokken wordt, vergeet dan ook niet je gegevens te bezorgen!

Lees en volg Stephanie op BloglovinFacebook en/of Instagram,
Lees en volg Eefje op BloglovinFacebook en/of Instagram,
Lees en volg mij op Bloglovin en/of Facebook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten