zondag 2 juni 2019

Troublemaker!

Zo gemakkelijk het is voor Cas te naaien - aangezien ik zelf nog kan kiezen - zo moeilijk is het om hem goed op de foto te krijgen. De peuterpuberteit is niet alleen een periode van vaak "Nee!" te horen, maar blijkbaar ook van het kind onder de tafel of achter de deur te mogen halen als je hem vraagt te komen. Laten we het mama vooral niet te gemakkelijk maken, right?



Ik overwoog nog even om het te houden bij een flatlay op Instagram, maar misschien verdient dit shirtje toch net iets meer? Streepjesstoffen kunnen mij nogal gemakkelijk bekoren, maar met hier en daar een fluogeel sterretje werd het helemaal hip en het woord "troublemaker" in zachtblauw deden me meteen aan mijn kleinste kapoen denken.



Samen met Nathalie van De Stoffenschuur koos ik bijpassende boordstof in zachtblauw en rekbare fluogele bias. Eerst dacht ik aan een simpele raglan maar de Regem van Sofilantjes ligt hier nooit ver weg en dat leek me nog mooier met de bias.



Ik heb graag dat mijn lijntjes perfect doorlopen maar helaas kreeg ik dat niet overal perfect voor mekaar. In de zijnaden was het geen probleem maar bij de bias had het wel wat preciezer mogen zijn. Ik hoop dat het fluo de aandacht meer trekt dan de niet perfect doorlopende lijntjes, en als dat niet werkt, moet de schattige snoet van Cas dat maar doen.



Ik nam voor het eerst maat 98 voor Cas en was een beetje bang dat het veel te groot ging zijn. Het zit ruim, met wat groeimarge, maar het is zeker al draagbaar. Op deze manier gaat hij er hopelijk een hele tijd plezier van hebben.



Patroon: Regem - Sofilantjes

6 opmerkingen:

  1. Ik vind het super mooi en heel zeker van toepassing voor Cas. Kijk je niet scheel op die streepjes als je dat moet meten en naaien?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohja, ik hou zo hard van streepjes, maar iedere keer als ik ermee bezig ben en de streepjes beginnen te "dansen" vraag ik me weer af waarom ik toch altijd voor streepjes kies ;)

      Verwijderen
  2. Een heel mooi shirtje voor een braaf manneke, ziet er helemaal geen "troublemaker" uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, 't is ne lieve maar soms toch ook een echte deugniet hoor ;)

      Verwijderen