dinsdag 4 juni 2019

Peppy & Perky


A quick sew, werd er beloofd en dat voor een setje. Ook nog eens voor gewoven stoffen, iets wat hier al eens blijft liggen omdat hemdjes niet zo vaak gedragen worden. Dus ik gaf me nog eens op voor een Puperita Patterns test en het resultaat is een simpel maar tof zomersetje voor Cas.


Het bovenstuk werd - aangezien het ander patroon enkel voor meisjes is - de Peppy top met een knopensluiting bovenaan. Het hemdje zit los genoeg voor voldoende draagcomfort maar is ook zeker niet te los. Het standaard patroon gebruikt rechthoekige zakken onderaan de top, maar ik maakte een borstzakje zoals bij een jongenshemd. En voor de sluiting gebruikte ik de robuuste metalen drukknopen van Prym.



Voor het onderstuk koos ik de Perky short (ipv de haremshort die bij de top hoort), dus met kruis- en bilnaad. Maar dan nog zit dit shortje heerlijk snel in elkaar omdat er geen zijnaden aan te pas komen. Een simpel shortje, ideaal voor bandwerk en dat kan wel eens van pas komen als we straks aan de potjestraining gaan beginnen.


Cas ging er eerst even bij zitten, moest er toen nog eventjes over nadenken maar besliste dan enthousiast dat dit een winner is ;) 


Patroon: Peppy top & Perky shorts - Puperita Patterns
Stof: stash

4 opmerkingen:

  1. zalige foto's en lijkt me inderdaad een heel tof setje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wel eens leuk om eens iets anders met geweven stofjes te kunnen doen bij jongens.

      Verwijderen
  2. Een heel mooi setje en geweldige foto's

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het valt nochtans niet mee hem op de foto te krijgen ;) Dankjewel!

      Verwijderen