donderdag 13 september 2018

Pollywoggles Simcoe Pajamas voor geweven stofjes!

Pyjama's naaien, ik stel dat altijd uit... Ik zet dat wel op mijn to-do lijstje en heb er meestal ook wel stoffen voor in huis, maar er is altijd wel iets dringender of leuker om te maken. En dan ligt Giel dus wel eens een tijdje in te korte broeken en longsleeves in bed, met de nodige commentaar, tot ik meestal gauwgauw een paar pyama's koop van Spiderman, Batman of wat hij op dat moment ook leuk vindt. En daar maak ik hem ook blij mee. Maar een zelfgemaakte pyjama is natuurlijk ook fijn, dus toen ik de kans kreeg om een patroontest van Pollywoggles mee te doen was dat ideaal om deze keer wel minstens één pyjama op tijd voor het lange broeken- en mouwenseizoen te maken.



Ik reageerde zelfs zo snel dat ik niet in de gaten had dat het een patroon voor geweven stoffen was (behalve de boordjes). Eventjes gefrons, want de stoffen die ik in mijn hoofd had voor een pyjama waren allemaal tricotstoffen. Veel keuze aan zachte en eerder warme katoenen stoffen is er ook nog niet in de winkel en voor een pyjama wil ik me niet blauw betalen aan stof. Toen dacht ik aan een setje oude lakens dat via via tot bij mij geraakt was. Een oma wiens kleinkinderen intussen te oud waren om nog te komen logeren had de eenpersoonsovertrekken weggegeven om te gebruiken voor mijn proefnaaisels.  Ideaal voor een patroontest!



Het patroon is erg simpel en zit dus heel snel in elkaar. Hoewel ik het in het begin wat raar vond om een katoenen stof zo te gebruiken, is de pasvorm echt wel comfortabel. De stof is een zwaardere maar zachte katoen, warm, maar niet zo warm als flanel (wat voor Giel te warm is, zelfs in putteke winter). Ik vind de print trouwens echt iets voor een pyjama en de witte boordjes maken het voor mij af. Dit patroon is dus ideaal als je met een geweven stof als katoen of flanel aan de slag wilt voor een pyjama maar geen zin hebt in knoopjes (of ben ik de enige die vindt dat een pyjama een snel-klaar-project moet zijn?). Volgens mij kan je ook perfect een tricot of nicky velours gebruiken al wil je dan misschien wel een maatje kleiner gaan in de breedte.


Het patroon is met korting te koop tot zondag 16 september en kan je hier vinden.

Patroon: Simcoe Pajamas - Pollywoggles


10 opmerkingen:

  1. Echt een hele leuke zo! Ik stel pyjama's ook altijd uit maar ben wel altijd blij als ze af zijn want het worden altijd vaak gedragen stukken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze worden inderdaad heel goed gedragen, en eigenlijk is het ook goed als bandwerkje te doen...

      Verwijderen
  2. Die oma had wel hele mooie lakens !
    En Giel gaat zachte nachten tegemoet...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha herkenbaar, hier liggen ook Batman-, Legopyjama's enz. in de kast, maar een zelfgemaakt exemplaar is zoveel leuker. Het stofje dat je gebruikte is wel geknipt voor deze pyjama, daar zullen zowel de mama als zoonlief van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een zelfgemaakt exemplaar wint het inderdaad nog steeds van de gekochte versies, dus nu ben ik zelf ook weer heel blij als ik zie hoe graag hij deze draagt en zal ik dus eens wat meer moeite moeten doen om extra PJ's te maken.

      Verwijderen