maandag 24 september 2018

Dubbel plezier van de Dill Pickles Tee



Ik hou van patronen die je op verschillende manieren kan gebruiken zodat je gemakkelijk een ander resultaat krijgt zonder iedere keer een ander patroon te moeten gebruiken. De Dill Pickles Tee is ook zo'n patroon. Met de herfst in aantocht kunnen mijn jongens wat nieuw gerief met lange mouwen gebruiken, maar Giel wilde ook nog een "urban dance shirt" om in gepaste outfit naar school te kunnen gaan op de Dag van de Sportclub. Met de Dill Pickles Tee kon ik hem zowel een nieuw T-shirt als een nieuwe sweater maken.



Ik moest wel een nieuwe maat printen, maat 7 jaar, verlengd naar 8 jaar. Voor het T-shirt hield ik het heel simpel. Korte mouwen en een gewoon halsboordje, maar het zwarte shirt werd wel een "urban dance shirt" dankzij een opdruk met mijn bobbinhood kit. Die ik trouwens eerst aan de binnenkant van de stof drukte... en dat pas zag na het fixeren... dus nu heeft Giel een dubbelzijdig gedrukt shirt, wat hij geweldig cool vindt ;)




Voor de sweater moest ik wel wat extra's toevoegen: een kangoeroezak, een kap (die ik voerde met dezelfde stof), en de nog steeds in trek zijnde duimgaten. Ik koos er ook voor om de sweater onderaan af te werken met boordstof maar ik knipte deze maar een klein beetje smaller omdat ik niet zo hou van omhoog kruipende sweaters.



De sweaterstof is van de QjuTie Kids Collection en is heerlijk zacht, ideaal met de frissere temperaturen die we nu krijgen!

Patroon: Dill Pickles Tee - Pickle Toes Patterns
Stof: gekocht bij Kiwi Fabrics

8 opmerkingen:

  1. Twee leuke stukken. Ik vind patroontjes die multifunctioneel zijn ook top, zo kan je de pasvorm beter inschatten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof patroon als je er meerdere kanten mee uit kan.Scheelt in overtekenen ;-) Oh zelf bedrukte stofjes!Tja de binnenkant gaat Giel maar alleen zien vermoed ik.Maar ja als hij per ongeluk zijn T-shirt binnenste buiten aan doet geen probleem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt! Eigenlijk haal ik de zeefdrukset wat te weinig boven ;) Hij vindt het wel leuk dat er een print aan de binnenkant staat :D

      Verwijderen
  3. Super zo'n veelzijdig patroon voor jongens! Als meisjesmoeder wordt je altijd ruim verwend met veelzijdige patronen, maar ik vermoed dat dit voor jongens wel anders is. Trouwens onze oudste meid wees resoluut zo'n kangaroe zak aan in een Ottobre... Dus wie weet ook bij mij ook zo'n soort exemplaar....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik klaag niet hoor, zeker als je ook met Engelstalige patronen aan de slag kan is er eigenlijk meer dan genoeg keuze de laatste jaren. Maar ik vind het wel handig als ik met hetzelfde patroon meerdere dingen kan maken.

      Verwijderen
  4. Wat leuk! die duimgaten zijn super, mijn jongens begrijpen dit nog niet, maar dit worden zeker en vast toevoegingen die ik ook zal maken. De kangaroezak vinden ze nu al geweldig dus ik begrijp het geluk van Giel :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Die duimgatenfase zal zeker nog komen ;) En kangoeroezakken blijven een hit :D

      Verwijderen