woensdag 7 februari 2018

Dikketruiendag

Giel had een briefje bij waarin stond dat de school opnieuw zou meedoen aan Dikketruiendag, een initiatief waar wij natuurlijk ook achter staan. Eigenlijk heeft Giel het eerder te warm dan te koud en dus liggen hier niet veel "dikke truien". Ik stelde Giel voor zijn warme sweatervest aan te doen, maar dat was een vest, en geen dikke trui... jaja, muggenziften kan ie wel...


Na het avondeten haalde ik een warm sweaterstofje uit mijn voorraad, zo eentje met een zachte achterkant en het Semper patroon. Ik knipte de patroondelen uit, behalve de kap want ik wilde gaan voor een kraag al wist ik nog niet helemaal hoe ik die zou maken. Voor de boordjes en de binnenkant van de kraag gebruikte ik de achterkant van de stof, lekker zacht en warm.


Dan moest ik nog naar een vergadering die gelukkig niet al te lang duurde zodat ik de sweater nog 's avonds in elkaar kon naaien. En gelukkig is een Semper een gemakkelijk projectje, zeker als je de zakken en zijpanden weglaat, wat ik deze keer deed.


Ik paste enkele dingen aan, het meest opvallende natuurlijk de kraag in plaats van de kap. Ik knipte de halslijn vooraan iets hoger zodat de kraag ook vrij aansluitend en lekker warm zou worden. Voor de kraag knipte ik 2 stroken (binnen- en buitenkant) aan de stofvouw die ik naar buiten toe liet afbuigen, lang genoeg zodat het een heel stuk zou overlappen (bijna tot aan de voorste raglannaden). De mouwen en het voorpand verlengde ik enkele centimeters wat voor mijn lange jongen wel mag.


Een stoere en knuffelzachte trui lag op tijd klaar voor Giel om gepast naar school te gaan op Dikketruiendag... maar helaas, 's nachts kroop Giel gloeiend van de koorts bij ons in bed, en een milde infectie op de luchtwegen hield hem dan ook op de zetel...


Patroon: Semper Sweater - Sofilantjes
Stof: gekocht bij Infinity Stoffen in Heusden-Zolder




6 opmerkingen:

  1. Toffe trui !! En hopelijk is Giel ondertussen weer genezen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog een beetje geblaf, maar verder terug helemaal de oude ;)

      Dankjewel!

      Verwijderen
  2. Leuk! Ik ben dikke truiendag zelf rats vergeten dit jaar!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zonder het briefje van school zou ik het ook niet geweten hebben..

      Verwijderen
  3. spijtig dat hij hem niet aankon om naar school te gaan maar in de vakantie is zo'n dikke trui ook wel leuk om in te spelen natuurlijk, ziet er zalig warm uit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tuurlijk, hij zal zeker nog gedragen kunnen worden. En ja, lekker warm en zacht ;)

      Verwijderen