dinsdag 15 maart 2016

Ik loop op wolkjes...

Een paar weken geleden ging ik samen met mijn schoonzus naar het Stoffencircus. Voornamelijk om stofjes te zoeken voor haar zoontje Matthéo waar ik kleertjes voor mag en wil maken. Hij was mijn eerste fan en heeft dus een streepje voor. We vonden een stapeltje mooie stoffen die ervoor zullen zorgen dat ik me voorlopig niet zal vervelen.

Deze keer was er ook een special request. Ik naai normaalgezien niet voor anderen - Matthéo of een swapje uitgezonderd, maar er was in hun familie een baby op komst en het leek hen leuk een zelfgemaakt kruippakje cadeau te geven. En als het dan zo lief gevraagd wordt...

Jammer genoeg blijft het bij mij foutgaan met drukknopen... ook de onesie die ik pas maakte voor Matthéo mist alweer een paar drukknopen. De longsleeve van Giel heeft wel nog al zijn knoopjes, maar die moeten ook niet open en dicht gedaan worden. Ik liet dus weten dat ik geen drukknopen wou gebruiken want een cadeautje dat binnen de korste keren onderdelen verliest is niet oké... Een harembroekje en mutsje zou het worden dan...

Ik bladerde nog eens door de verschillende Ottobres en zag waar we allebei overgekeken hadden. Een kruippakje met de optie om te werken met een blinde rits in plaats van drukknopen in de binnenbeennaad! Eureka!!! Van blinde ritsen heb ik geen schrik dus dat was gewoon dé oplossing.

Ik ging meteen aan de slag en alles verliep naar wens. De rits is heerlijk onzichtbaar en ritst vlot open en dicht. Missie geslaagd! Ik ben tevreden, schoonzus en Matthéo zijn blij en ik hoorde zojuist dat de kersverse mama van Lewis het ook mooi vindt.



Ik loop op wolkjes :)

Stof: Stoffencircus
Patroon: Lion Sleeps - Ottobre 1/2015

17 opmerkingen:

  1. Wauw heel mooi en inderdaad die drukknoopjes kunnen nog al eens vervelend doen.Jammer genoeg lukt het bij mij niet goed om een blinde rits ergens in te zetten... dus ik maak iets anders om cadeau te geven ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo schattig! Met een blinde rits, daar zou ik nooit aan gedacht hebben! Ik heb wel minder schrik van drukknopen dan van blinde ritsen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Iedereen wil andere dingen vermijden he :) Maar ik ben toch blij dat ik hier een oplossing voor heb ;)

      Verwijderen
  3. Blinde rits is de oplossing. Zit misschien ook aangenamer voor de baby, geen vervelende bobbels zo. Mooi stofje gekozen voor vast een wolk van een baby.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het toont in elk geval veel mooier, want het lijkt gewoon een naad he, dus ik ben gewonnen voor die optie :)

      Dankjewel!

      Verwijderen
  4. Hier is het de man die de drukknopen doet. Ik heb er ook angst voor Misschien is dat een optie :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier is het de man die de drukknopen doet. Ik heb er ook angst voor Misschien is dat een optie :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh, waar is die blinde rits? ik zie hem niet eens zitten

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze is super!! En dat idee van de blinde rits is de perfecte oplossing. Ik worstel hier ook altijd met kamsnaps op de jumpsuit (bij andere kledingstukken blijven ze wel zitten). Ik ben nu de lila jumpsuit aan het maken en ben nu al heel benieuwd naar hoe de drukknoppen zullen blijven zitten...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt he!! Ik ben zo blij dat ik die optie zag! Ik duim dat jouw drukkertjes blijven zitten :)

      Verwijderen
    2. Echt he!! Ik ben zo blij dat ik die optie zag! Ik duim dat jouw drukkertjes blijven zitten :)

      Verwijderen