donderdag 3 maart 2016

ADVTee: it's a winner!

Ik had al vaak dit patroontje van Sofilantjes bekeken, maar twijfelde om het aan te kopen... Ik vond het echt mooi, maar bij een kooppatroontje wil ik liefst toch al goed weten wat ik ermee wil doen en dat had ik (nog) niet. Of toch niet voor de optie met zijsluiting, de optie die mijn aandacht trok. Ik bleef twijfelen of ik het ADVTee patroon zou aankopen...





En toen organiseerde Sofilantjes Patterns een Instagram giveaway. Natuurlijk deed ik mee! Het leuke was dat je ook iemand moest taggen die dan ook kon winnen. Supercontent dus toen ik hoorde dat mijn naam getrokken was en dus ook Silke van Spoetniksels het patroontje won.

Nog beter dat ik bij Infinity Stoffen ineens het licht zag toen ik passeerde aan een digitaal ruimtestofje. Digitale stofjes, ik heb er nog niet vaak mee gewerkt. Vaak zie ik het toch niet helemaal, lijkt het me te druk. Deze keer zag ik het wel, als ik het juiste effen tricotje erbij zou vinden. Sleurend met de stofrol ging ik op zoek en vond dit prachtige blauwe tricotje. Niet alleen het perfecte kleurtje voor bij het stofje, maar ook het absolute lievelingsblauw van Giel. Blauw, de ruimte én een comfortabel shirt. Dat kon alleen maar goedkomen, toch?



Ik wist ook al hoe ik het ging aanpakken. Ik koos ervoor om de grote overslag van het voorpand en de aansluitende linkermouw in het ruimtestofje te doen, het rugpand, de rechtermouw en het achterflapje werden geknipt in het blauwe stof. Ook voor de boordjes gebruikte ik de blauwe tricot. En ik voegde het borstzakje uit optie A ook nog toe, opnieuw in blauw. Het tekenen, knippen en naaien ging allemaal vlotjes. Alles staat ook duidelijk uitgelegd in de instructies, dat is ook altijd handig.

Het duurde nog eventjes voor ik kon afwerken omdat ik nog drukknoopjes moest gaan kopen. Ik twijfelde nog even of ik het boordje niet gewoon zou vastmaken, want ik hou niet van drukknoopjes en heb er altijd problemen mee. Maar uiteindelijk ging ik toch maar all the way, en hamerde de drukkers in de boordjes, gelukkig mooi waar het hoort en ze blijven zitten. Toch ben ik blij dat de drukkers niet open moeten om het shirt aan en uit te doen, want ik ben er nog altijd niet zo zeker van dat het deze keer niet voor problemen zou zorgen.


Soms moet ik Giel een beetje overhalen om een nieuw kledingstuk te passen, maar hier moest ik zelfs niets zeggen. Snel ging zijn trui uit, werd de ADVTee aangetrokken en hij wou hem niet meer uitdoen. Dan weet je dat je gescoord hebt ;) Van een fotoshoot wilde Giel helaas niet weten, dat belooft voor de rest van het stapeltje waarover nog geblogd moet worden ;) Maar je mag me geloven, het is een geweldig patroontje en het shirt zit echt mooi! Een tweede versie - voor Matthéo - werd intussen ook al "besteld".


Dit was mijn eerste ervaring met de patroontjes van Sofilantjes en ik ben overtuigd. Ondertussen kocht ik ook al de Domi Sweatpants en de Omni Tempore. Ondanks mijn productiviteit is mijn to do lijstje er dus niet korter op geworden! Wordt vervolgd!


Patroon: ADVTee (optie B) - Sofilantjes Patterns
Stofjes: gekocht bij Infinity Stoffen - Heusden-Zolder
Drukknoopjes: gekocht bij Lizzy l'Oiseau - Heppen

25 opmerkingen:

  1. Het is inderdaad een heel leuk patroon! Het kon bij niemand beter terecht komen! Een heel mooi exemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je won! Het is echt een top shirtje geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Keimooi ! Echt de moeite waard.
    grts Regina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leukerd, en helemaal te gek omdat je het gewoon gewonnen hebt! Woopie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Anders was ik over een jaar misschien nog aan't twijfelen en nu ben ik superblij met dit patroontje! Dankjewel!

      Verwijderen
  5. Heel leuk! Altijd fijn als ze zo blij zijn met een nieuw shirt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, da's echt he! Soms heeft ie eerst wat tijd nodig om te wennen, maar deze keer niet :)

      Verwijderen
  6. Ook aan het twijfelen om het patroon te kopen... Een leuk exemplaar dat je gemaakt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh super hé. Iets winnen is toch leuk 😊 mooi gemaakt trouwens

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tof dat je gewonnen hebt voor het patroontje maar je grootste winst is dat Giel het top vindt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi. Je zoon staat er prachtig mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk shirt!! En een patroon tot 14 jaar, daar zal je nog veel plezier aan beleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een cool shirt! Dat patroon ligt hier ook te wachten, samen met de domi sweatpants hoop ik daar snel een toffe outfit voor de oudste van te maken. Maar hier ook heel veel plannen en zelden genoeg tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die sweatpants liggen hier ook te wachten :) Ben benieuwd naar jouw versie :)

      Verwijderen