vrijdag 31 juli 2015

Halfweg

Zoveel plannen aan het begin van de vakantie en nu op de laatste dag van juli en dus halverwege de schoolvakantie ben ik er nog niet in geslaagd om veel van mijn plannen werkelijk uit te voeren. Niet dat ik helemaal heb stilgezeten! Er werd behoorlijk wat genaaid, ik probeer mijn weg te vinden in de blogwereld en natuurlijk heb ik veel tijd gespendeerd met Mr. Gielemans die meestal gewoon thuis bij me was. Maar zo in de helft van de vakantie wil ik toch even mijn lijstje herzien en aanpassen zodat de tweede helft misschien toch net iets productiever wordt.

Naaien


Er mag (ik vermijd bewust "moet") echt nog een heleboel genaaid worden. Ik heb hier nog een heleboel stofjes liggen voor mezelf en Giel die kunnen dienen voor de nazomer en herfst, en Giel heeft ook nieuwe broeken nodig die ik liever zelf zou maken dan te kopen. Daarnaast heb ik ook nog stofjes voor Matthéo (het neefje) en zijn Mammie en daar wil ik ook niet te lang mee wachten, want zij zijn mijn trouwste fans.

Verder ben ik ook begonnen met het uitwerken van een eigen patroontje en ben ik eigenlijk klaar voor mijn eerste kladje, dus daar moet ook nog hard aan gewerkt worden! En ten slotte moet ik misschien nog eens het initiatief nemen om samen met een paar andere dames een middagje of avondje samen te komen om te naaien want dat werkt altijd zo motiverend en inspirerend en is ook gewoon gezellig!

Blog & co


De afgelopen maand heb ik al enkele inspanningen gedaan om mijn blog wat meer bekendheid te geven en in het boek Make it! Blog it! Share it! heb ik al tips gevonden waarvan ik er een aantal al toegepast heb, maar er is nog zoveel ruimte voor meer. Ook mijn inschrijving aan de Blogschool van Femma is een stap in de goede richting (en ook gewoon een heel leuk vooruitzicht). En verder kreeg ik deze week ook het leuke nieuws dat mijn blog ook opgenomen zal worden op Blogmadammen.be waar ik toch ook erg blij mee ben. 

Maar goed, het ging over de plannen voor augustus. Ik wil een blogplanning opmaken zodat ik zeker op regelmatige momenten tijd maak voor een nieuwe blogpost en er ook voor zorgen dat ik op andere sociale media aanwezig ben met mijn blogprofiel. Mijn facebookpagina bestaat al, maar kan nog beter ingezet worden. Ik moet wel nog werk maken van een Instagram- en Twitteraccount, en misschien ook van een apart Pinterestprofiel. Je zal daar binnenkort (in augustus!) meer over horen!

Werken aan mezelf


Dat klinkt misschien een beetje raar, maar er is nog zoveel werk aan de winkel... Ik weet heel goed dat het een proces in stappen is en dat het soms snel gaat, maar ook wel eens langzaam, en soms een stapje achteruit. En na een best wel heftig voorjaar was ik ook wel toe aan wat rust en kwam het me best goed uit dat de therapie een paar weken stil lag dankzij de zomervakantie. De laatste weken voel ik toch weer dat ik er echt nog niet ben en het zal goed zijn om volgende week weer de draad op te pikken en verder te werken. En dan is het uurtje therapie echt niet genoeg maar zal ik ook thuis tijd moeten vrijmaken en er bewust en intensief mee bezig zijn en er niet van weg te lopen.


Hebben jullie nog speciale plannen die je wilt realiseren in augustus? 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten