dinsdag 3 maart 2020

Maxi love for the Magnificient skirt

Ik was meteen verliefd op het silhouette van de Magnificient skirt van 1 Puddle Lane Patterns. Maxirokken worden vaak - lekker snel en simpel - met een elastiek bovenaan gemaakt, ook mooi, maar tussen heup en taille zit je wel met behoorlijk wat stof wat niet altijd even flatterend is. Dit patroon is met een blinde rits en aansluitende pasvorm tussen taille en heup en naar onder toe wat meer breedte.



Ik wilde eerst niet meedoen aan de test (weer dat examen), maar als vaste tester van Ann kreeg ik gelukkig iets meer vrijheid en tijd dan de vastgezette deadline. De soepele stof lag hier nog in huis. Vorig jaar gekocht in de Stoffenschuur met een duidelijk plan, maar ergens onderweg is dat plan onder het stof komen te liggen (en nog niet naar bovengekomen). Net genoeg voor deze rok, dus het moest zo zijn ;)


Ook al is dit een patroon met rits, toch zit het erg snel in elkaar. Ann en Rae hebben deze keer voor enorm uitgebreide instructies gezorgd (ook qua pasvorm), met een heleboel tips en trics maar voor de meer ervaren naaister is er een kort stappenplan dat je kan volgen zonder dat je alle instructies doormoet.


De rok werd meteen een vaste waarde in mijn kleerkast, wachten tot de lente wil ik niet. Wat ik wel wil, is meer van deze rokken!

Patroon: Magnificient skirt - 1 Puddle Lane Patterns
Stof: De Stoffenschuur - Schaffen



3 opmerkingen:

  1. Leuke outfit heb je aan!Fan van de rok.Ik moet ergens mijn naai goesting van onder het stof vandaan halen ;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OH leuk zeg, en kan met zoveel kleurtjes gecombineerd worden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. waauw, je zou twijfelen is het nu een rok of een broek
    knappe versie: ik ben er dol op

    BeantwoordenVerwijderen