woensdag 12 februari 2020

Een extra lange Indira jurk, wat zou Jani zeggen?




Ik zei het al vaker, ik heb Jani niet nodig, ik heb Inge. Op het moment dat we de eerste foto's van de nieuwe patronen zagen verschijnen, neigde ik al naar de Indira hemdjurk, maar qua styling zat ik opnieuw in de richting van mijn laatste hemdjurk, de Filippa van Fibre Mood. Maar dan is Inge daar, die me aanmoedigt om de Indira te verlengen, en te dragen met een broek eronder.



In mijn voorraad lag nog een grote lap stof, perfect voor dit project. En terwijl ik in de Stoffenschuur zocht naar geschikte knoopjes viel mijn oog op de zwarte studs. Ik zag het meteen, die studs gingen zorgen voor een stoere touch. Door een accent op de kraag te leggen, wil je natuurlijk wel die kraag heel mooi krijgen en gelukkig is dat netjes gelukt. Het borstzakje voegde ik ook nog toe en knipte ik dwars in de stof.



Plan A was om nog een bijpassende losse broek te maken, maar een pittig examen waarvoor ik een lang weekend op verplaatsing ging blokken, bekomen van dat examen en een hele lange to-dolijst om in te halen wat ik tijdens die periode allemaal niet gedaan had zorgden ervoor dat enkel de Indira naaien al meer dan genoeg deadline stress gaf.



Exit losse broek, maar daar is de zwarte skinny jeans die volgens mij geweldig combineert met deze hemdjurk met stoere studs in de kraag. Misschien voor mij zelfs beter dan met een losse broek. High heels, een zwart riempje en een funky armband zorgen voor een totale look.



Stof: voorraad
Knopen en studs: De Stoffenschuur - Schaffen
Patroon: Indira - Fibre Mood editie 8
Fotograaf: Giel



4 opmerkingen:

  1. Ik vind de combinatie met de aansluitende broek mss zelfs nog beter dan met een losse broek. Alhoewel misschien moet je die eens maken, dan vergelijken we 😆

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof gemaakt!Hier een serieuze naaidip!De studs op je kraag maken het af vind ik.De combinatie met de lange broek eronder daar moet ik nog een beetje aan wennen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. met sneakers of hakken, los of met een riem... dat blijft een toppatroon!
    jij hebt geluk met Inge aan je zijde

    BeantwoordenVerwijderen