zaterdag 16 februari 2019

The perfect combination of style and comfort, it's JoJo!

Today I'm happy to show you a dress I have been wearing on and off the past weeks, because it's so comfortable, warm and beautiful! I made a deal with myself only to do a pattern test when I'm 200% convinced about the pattern and when I'm sure I've got time enough to do it without too much stress. When I saw Designer Stitch's tester call I knew the conditions were met.

Nadat het eventjes wat stiller was op de blog, kan ik deze week verschillende naaiprojecten tonen. Vandaag mag ik eindelijk een jurk tonen die ik al weken met plezier draag, het resultaat van een patroontest. Ik maakte een afspraak met mezelf: enkel nog testen als het patroon me echt aanstaat en als ik er voldoende tijd (en dat moet ik ruim zien) voor heb in mijn planning. Toen ik de oproep van Designer Stitch zag, wist ik dat de voorwaarden vervuld waren en waagde ik mijn kans.


I was able to make the JoJo with the dress add-on. A while a ago I bought a big piece of navy colored knit, with a bit of a shine and big ribs. Just the length I needed to cut out the pattern pieces. I'm so happy it was enough because it's the perfect fabric for the colder weeks we had.

Ik had geluk en mocht een jurkversie van de JoJo maken. Een tijdje geleden kocht ik in een uitverkoop - ik denk bij Histoire Couture - een lange lap gebreide stof in navy met een beetje glans en brede ribbels. Het was net genoeg om de jurk uit te knippen. Wat ben ik daar nu blij mee want het is een heerlijk warme en comfortabele stof om in de winter te dragen en dat kwam de afgelopen weken echt van pas.


I went for the wide turtle neck, something I didn't have yet. I thought and hoped it would suit me and I'm really glad with my choice. There are several other neckline options as well, so there's certainly something for everyone. This pattern starts from a deep dolman shape top and thanks to the many options you can go for many differnt styles with it.

Ik koos voor de wijde rolkraag, iets wat ik helemaal niet in mijn kleerkast heb liggen maar waarvan ik hoopte en dacht dat het me wel zou staan en ik ben blij met die keuze. Andere opties voor de afwerking van de halslijn zijn een smalle rolkraag, een watervalhals, een kap en een gewone halsboord. De basis van dit patroon is een erg losse en comfortabele top (te maken in verschillende lengtes). Voor deze jurkversie zet je een kokerrok aan de top zodat je de top op heuphoogte bloest. 


The JoJo is a pretty easy sew, and the hardest in the whole process was getting the pictures. Lots of rainy days, an indoor location we couldn't use because there were too many people when we got there, and in the end a quick - but fine - shoot in the icey cold wind on and around a lookout. Sewing bloggers have a hard life! Not to speak about the fear when a little dog was about to pee on my bag and jacket!

Het moeilijkste in het hele proces waren de foto's. Continue regen in het weekend, een indoorlocatie die op het moment dat wij daar waren overspoeld werd door genodigden voor een receptie, en uiteindelijk een snelle - maar gelukkig geslaagde - shoot in de ijzige koude wind op en rond een uitkijktoren in Zonhoven. Het leven van een naaiblogger is hard ;) En dan hadden we nog geluk dat het voorbijlopende hondje net niet op mijn jas en tas plaste!



The JoJo Top, Tunic and Dress is now for sale here, so if you want a really nice comfortable and versatile pattern, I can totally recommend this one. I'm already thinking about a top length in a ligther fabric for the upcoming spring!

De JoJo (EU 34 to 54) is nu te koop aan een mooie lanceringsprijs, dus als je een versatiel patroon kan gebruiken, is dit zeker een aanrader. Ik zie mezelf voor de lente in elk geval nog een versie in een luchtigere stof maken, heuplengte met een V-hals?

Pattern: JoJo Top, Tunic and Dress - Designer Stitch Patterns
Fabric: stash
Pictures: Inge

11 opmerkingen:

  1. wat een verhaal om aan je foto's te geraken, maar je staat echt heel mooi hiermee, de kleur zorgt er ook voor dat je ogen mooi tot hun recht komen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beetje balen af en toe, maar toch ook weer heel wat gelachen ;)

      Dankjewel!

      Verwijderen
  2. Wat een verhaal zeg!Toffe jurk heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk! En die kleur past perfect bij je ogen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, daar sta je zelf niet altijd bij stil, maar blauw is blijkbaar echt mijn kleur.

      Verwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toen ik deze versie zag was ik meteen verkocht.... onmiddellijk het patroon besteld....
    maar ff een vraagje over de kraag als het mag. Is dit de wide open turtleneck? Heb je het geknipt zoals het patroontje was of heb je hem nog eens aan de stofvouw gelegd...( vind de uitleg op het patroon wat verwarrend,vandaar mijn vraag)

    BeantwoordenVerwijderen