vrijdag 15 maart 2019

Pyjamadag 2019

Ik ben niet in slaap gevallen en de zin om te bloggen is ook allesbehalve weg maar een combinatie van naaisels die niet op foto geraken , mijn eerste workshops en bijbehorende voorbereidingen, en wat privézaken zorgen ervoor dat er hier wat minder beweging is.


Voor Pyjamadag van Bednet wilde ik graag een nieuwe pyjama maken voor Giel. Deze glow-in-the-dark stof kocht ik een dik jaar geleden bij Lizzy l'oiseau. Intussen was de lap niet groot genoeg meer voor een pyjamatrui en broek, maar zo kon ik er ook voor Cas een truitje uithalen en kregen ze er allebei een effen zwarte pyjamabroek bij. 



Ik gebruikte het patroon van Puperita opnieuw, de Powernap PJ, een snugge pyjama met redelijk aansluitende pasvorm en lang shirt zodat de rug niet te snel bloot ligt. Voor de peuter/kleuters kan je kiezen tussen een luier- of luierloze versie. Ik maakte voor allebei een maatje groter dan de maattabel voorschreef, simpelweg zodat ze er wat langer plezier van hebben. 



Giel vond het voor een keertje wel leuk om dezelfde pyjama te hebben als Cas, maar het leukste vinden ze toch wel dat de vleermuisjes oplichten in het donker. De foto's zijn kwalitatief niet zo mooi, maar kijk naar die snoetjes ;)



Patroon: Powernap PJ - Puperita Patterns
Stof: Lizzy l'oiseau - Heppen

5 opmerkingen: