vrijdag 15 februari 2019

Pandastisch!

Een mooi paneelstofje heeft niet veel nodig. De panda trok meteen mijn aandacht en kon ook Giel bekoren. Gelukkig want ik kocht het stof bij Peachy Pop Stoffen zonder hem te vragen wat hij ervan vond. Ik hou van oker en ook al wordt er soms gezegd dat bleke mensen er niet mee staan, ik ben het daar niet mee eens. Goed gecombineerd kan het zeker. Zo koos ik deze keer voor donkerbruine tricot voor de mouwen en halsboord.


Het patroon van de Dill Pickles Tee lag nog klaar in de juiste maat (breedte 7 jaar, lengte 8 jaar) dus ik kon meteen het stof knippen. Uit één paneel kon  ik de panda voor het voorpand en een effen achterkant in oker knippen. Op één paneel staan trouwens 2 panda's, dus heb ik er nog eentje over, al weet ik nog niet wat ik daarmee kan doen.



Een simpele longsleeve zit snel in elkaar en hoeft verder niet veel uitleg. Het enige dat ik anders deed, was de onderboord maken met de overlock en zo om te strijken. Op die manier heb je snel een boordje dat aan de binnenkant netjes afgewerkt is en waar je aan de buitenkant geen stiksel maar enkel een naad hebt. Ik ben wel benieuwd of het zo mooi blijft zitten of toch gaat omplooien tijdens het dragen.


Voor de foto's dacht ik gelukkig ook nog aan de jeansbroek die ik een goeie maand geleden maakte voor Giel. De Victor uit Zelfgemaakte Kleertjes 3 werd weer bovengehaald, qua pasvorm toch Giel's favoriet. De zakjes deed ik - zoals meestal - een beetje anders. De hoekjes plooide ik naar binnen en ik tekende een sierstiksel voor een mooie afwerking. Het topstitchen deed ik trouwens met cordonnetgaren, dat dikker is en daardoor mooi opvalt.


Giel kan er weer even tegen, al is de kans groot dat hij hier binnenkort weer staat te pronken met een nieuwe broek of longsleeve.

Patroon shirt: Dill Pickles Tee - Pickle Toes Patterns
Patroon broek: Victor - Zelfgemaakte Kleertjes 3

9 opmerkingen:

  1. Hij is klaar voor de lente denk ik. Ik zou de tweede panda sparen want als deze te klein is, kan je er nog eentje maken, echt een mooie combinatie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De afgelopen dagen deden me in elk geval nog meer zin in de lente krijgen ;) Er is nog een beetje twijfel, bijhouden of een T-shirt voor zijn neefje maken.

      Verwijderen
  2. Superleuk ook samen met die jeans! Goed bezig mama!

    BeantwoordenVerwijderen