woensdag 26 augustus 2020

River I love you just the same

If you're on the run

Winding some place just tryin' to find the sun

Whether the sunshine whether the rain

River I love you just the same


River in the rain - Alison Krauss



De River regenjas van Fibre Mood stond al een tijdje op mijn verlanglijstje. Toen ik 'm op de workshopplanning kon zetten bij zowel Peachy Pop Stoffen als bij de Stoffenschuur, ging ik er eindelijk mee aan de slag. Bij Peachy Pop stoffen viel mijn oog meteen op deze mooie regenjasstof, petrol met turquoise, kleuren die ik heel mooi vind en goed staan bij mijn jongens. Voor de voering van de kap gebruikte ik de zachte turquoise binnenkant van de stof. 



Het was een intensief project, vooral door de vele patroondelen (als ik het me goed herinner al 6 verschillende patroondelen voor de kap), waardoor je eerst een heleboel moeten overtekenen en daarna knippen, en natuurlijk al die stukken ook nog aan elkaar moet naaien. Ook de regenjasstof maakt het project net iets pittiger, maar eigenlijk ging het allemaal vlot. 



In de workshop kozen enkele deelnemers voor softshell wat ook prima gaat, maar dan is het wel raadzaam de overlap vooraan en achteraan weg te laten omdat de stof er wat te dik en stug voor is. Verder is het vooral goed opletten dat je overal waar drukknopen komen goed verstevigt zodat je knopen niet gaan doorscheuren.



Het was even wachten op een goed moment om de jas aan te doen. Gisteren trokken we erop uit, terwijl er af en toe een beetje regen uit de lucht viel. Het ideale moment om de jas te testen en te showen... en te zien dat Cas blijkbaar ook een groeischeut heeft gehad en deze jas al snel te klein zal zijn... Nog eentje maken dan? 


Patroon: River - Fibre Mood 
Stof en fournituren: Peachy Pop Stoffen

3 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Zeker nog eentje maken, hij staat er echt mee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooi seg! Lijkt me wel een serieus werk, amai!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou zonder voorbehoud aanraden om met Frank Loan Services samen te werken, als je op zoek bent naar een hypotheek. Ik heb met veel makelaars gesproken tijdens het online kopen van mijn hypotheeklening.Vanaf het eerste contact kon ik zien dat hij het type persoon is dat ik kon vertrouwen om me te helpen de beste beslissing te nemen voor mij en mijn gezin.Ze bieden zowel korte als lange looptijden lening af binnen 1-30 jaar lening looptijd, met of zonder onderpand maar zonder kredietcontrole en hun diensten zijn snel, betrouwbaar en betrouwbaar omdat ze zijn getest en vertrouwd door mij in tegenstelling tot andere bedrijven. Hun diensten omvatten herfinancieringsleningen, vrachtwagenleningen, onderwijsleningen, studieleningen, persoonlijke leningen, autoleningen, schuldconsolidatieleningen, zakelijke leningen, gedekte en ongedekte leningen, hypothecaire leningen, woningleningen en ze bieden leningen aan tegen een zeer betaalbare rente van 2% geïnteresseerden dienen vriendelijk contact met hem op te nemen via E-mail: k.frankloans@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen