donderdag 4 juli 2019

Sleeping with dinosaurs



Ik ben zo'n moeder die 's avonds best wel blij is als het slaaptijd is, zeker in de vakantie. Enerzijds betekent het nog eventjes tijd voor mezelf en dus tijd om wat ongestoord te naaien of te lezen. Anderzijds mag ik van geluk spreken dat het avondritueel hier over het algemeen heel vlot en fijn gaat. Vooral samen een boekje lezen en achteraf nog lekker knuffelen is puur genieten. Als ik na de nachtzoen het licht uitdoe blijft het tegenwoordig stil tot een uur of vijf in de ochtend. Tja, vroege vogels heb ik wel, je kan niet alles hebben!



Laatst mocht Giel eens mee naar De Stoffenschuur, stof kiezen voor een Isaac shirt die op de workshopplanning staat. Die foto's moeten nog gemaakt worden, maar op hetzelfde moment werd zijn aandacht getrokken door de neon dino's. "Mag ik die ook?" Al snel was ook de stofrol erlangs van het rek gehaald en hadden we beslist dat ik er pyjama's voor Giel en Cas mee zou maken.



Het Regem patroon van Sofilantjes was nog niet in de kast geraakt, dus koos ik ervoor dit opnieuw te gebruiken, in combinatie met de Pippa pants wat ik een ideaal patroon blijf vinden voor pyjamashorts. Ik dacht meer dan genoeg stof te hebben, maar blijkbaar zat ik toch wat nipt en kreeg ik de patroondelen van de kleine Regem er niet uit, niet met en niet zonder de colorblock die bij het patroon hoort. Met een beetje meten en puzzelen kon ik wel voor een rechte colorblock op borsthoogte gaan en op die manier kreeg ik er alles net uit.



Twinnen, het blijft een uitzondering ten huize Lunatiek, maar het is toch al de tweede keer dat ik voor pyjama's een uitzondering maak. Giel is daar trouwens zelf ook heel duidelijk in, voor een pyjama vindt hij het wel eens leuk (maar niet elke keer he!), maar voor gewone kleding wil hij echt niet matchen met zijn broertje. 



Het enthousiasme voor de pyjama's is groot, zo groot dat foto's maken nog meer dan gewoonlijk een uitdaging was. Stil blijven zitten of staan zat er nauwelijks in. Dinogeluiden waren er wel genoeg, misschien had ik beter gefilmd :D



Patroon shirt: Regem - Sofilantjes
Patroon short: Pippa Pants - Emma & Mona
Stof en boordstof: De Stoffenschuur - Schaffen

7 opmerkingen:

  1. wat een leuke set pyjama's, het enthousiasme spat ervan af, hopelijk willen ze er ook in slapen en niet alleen van dino spelen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier zijn ze ook altijd zo enthousiast over hun pyjama als ik die zelf maak, opvallend enthousiaster dan over andere dingen. Ze lopen dan zelfs echt een hele dag in euforie uit te kijken naar de avond om hem te mogen aan doen. Dus als ik ze eens niet in bed krijg, ik weet wat gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe schattig zijn ze,die zonen van jou!Klaar om de dromen over avonturen met dino's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super tof hoor, eenzelfde pyjama schept banden hé ;-) , dat dacht ik toch ook toen ik voor de dochter en haar bestie eenzelfde pyjama maakte en dat scoorde!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgende keer een vlogje he :) Schoon pyjamaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waauw... zalig om te zien: die 2 broers

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer heel mooie exemplaren! Nu maar hopen dat ze goed slapen!

    BeantwoordenVerwijderen