maandag 26 november 2018

Een naaidate met Bertha!



Ingrediënten:
- 10 toffe madammen
- prachtige stoffen
- een hip patroon waar iedereen mee staat
- professioneel advies



Mix die ingrediënten op een toffe locatie als De Stoffenkamer in Gent, breng daarbij een behoorlijke portie gebabbel en gelach en voeg een fotograaf en cameraman toe... Dat laatste deed me even twijfelen, maar af en toe moet je eens zot doen en dus reageerde ik positief op de uitnodiging van Fibre Mood. En ik ben blij dat ik ervoor gegaan ben, want ik had een geweldig toffe dag waar ik bepaalde bloggers/IG-ers die ik volg eindelijk eens kon ontmoeten maar ook helemaal nieuwe mensen leerde kennen.



Ik naaide - net als de 9 andere dames - de Bertha, en dankzij de duidelijke tips van Fibre Mood kreeg ik een erg mooie pasvorm. Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje schrik had, want een broek mooi krijgen is geen evidentie. Maar met de instructie om het patroon aan te passen voor "een volle poep (tja, het is wat het is) kreeg ik meteen een mooie pasvorm op mijn billen. Ik paste de neepjes en de tailleband nog een beetje aan voor de holle rug en dan zat de broek perfect.



Ik ging voor een vrij sobere maar toch erg mooie wollen stof die ik vond bij Lizzy l'oiseau. De stof is soepel en zacht met een heel subtiel visgraat motiefje in donkerblauw en zwart. De broek kriebelt niet, maar zit heel aangenaam en de stof verwerkt heel fijn.



Omdat ik in mijn kleerkast niets vond dat de outfit helemaal compleet maakte, kocht ik 2 dagen voor de opnames een gebreid stofje bij Framalo. De dag voor de opnames tekende ik gauw een simpel patroon en na één kleine aanpassing was mijn truitje klaar. Aan de mouwen en onderkant heb ik met boordjes gewerkt, de neklijn heb ik afgewerkt in dezelfde stof met een bies aan de binnenkant.


Bedankt voor de leuke dag, dames van en achter Fibre Mood, het was een hele toffe en leerrijke ervaring! Wil je zelf een mooi passende Bertha, neem dan zeker een kijkje bij Fibre Mood want met de juiste hulp en advies lukt het iedereen!


Patroon broek: Bertha - Fibre Mood editie 2 2018
Stof broek: Lizzy l'oiseau
Patroon trui: zelfgetekend
Stof trui: Framalo

12 opmerkingen:

  1. Toffe outfit, en het was fijn je daar tegen het lijf te lopen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel en ik vond het ook heel leuk om je te ontmoeten!

      Verwijderen
  2. leuke broek maar wat mij vooral opvalt: een echte Tamara top, supertof!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Waarschijnlijk ga ik proberen het in meerdere maten te tekenen want er is blijkbaar wel interesse.

      Verwijderen
  3. Mooie combinatie heb je gemaakt.Ik ben eerder fan van de trui dan van de broek ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik merk dat de trui met de meeste aandacht gaat lopen :)

      Verwijderen
  4. Mohow zo tof gecombineerd.
    Dat is gewoon fantastisch

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie combinatie, staat je heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, de broek was een beetje wennen maar nu voel ik me er wel goed in!

      Verwijderen
  6. WoW, super combinatie!!!! De broek staat hier ook op mijn to do lijstje....
    Je trui is super.....!!!!! Wil ik ook wel maken ☺️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik probeer binnenkort werk te maken van die trui!

      Verwijderen