dinsdag 7 augustus 2018

This summer is magic!



De zomer van 2018 zal volgens mij nog lang in ons geheugen blijven als die lange, droge, hete zomer. Het is nu al een zomer waar de bikini's en lichte kleren meer dan andere jaren gedragen kunnen worden en hopelijk hebben we in augustus nog meer mooie dagen in't verschiet! Als ik in bikini buitenkom wil ik iets bij me hebben om snel aan te doen, kwestie van me niet ongemakkelijk te voelen en een beetje bedekt voor de dag te kunnen komen als ik onder de mensen kom. En zo was ik eigenlijk allang van plan een kaftan te maken, maar het kwam er nooit van... tot Ann Martin van 1PuddleLane vroeg of ik wilde testen.



Deze kaftan is eigenlijk een heel gemakkelijk en snel klaar patroon, al kruipt er wel behoorlijk wat stof in. Bij de stofkeuze ga je best voor een niet te dikke geweven stof die mooi doorvalt. De zijnaden worden met de foute kanten van de stof op elkaar genaaid, waardoor je opzij vanaf de mouw doorvallende stof hebt.



Veel meer valt er over deze kaftan niet te zeggen, behalve dat ie een plaatsje in mijn koffer kreeg en bijna dagelijks gedragen werd zodat ik me snel kon aan- en uitkleden aan de zwemvijver in het vakantiepark. Zo gemakkelijk! Wil je er zelf eentje maken, dan hou je best One Thimble in de gaten want dit patroon maakt deel uit van de nieuwe editie van het online naaimagazine dat zal uitkomen op 10 augustus.


Ik zag trouwens ook al previews van de andere naaipatronen in het magazine en die lijken me ook de moeite waard! Zo staat de boardshort al zeker op de naaiplanning voor de zomer van 2019, kwestie van op tijd te plannen ;)

Patroon: Miss Camilla kaftan - 1PuddleLane (One Thimble 20)
Stof: gekocht bij Infinity Stoffen in Heusden-Zolder
Foto's: In den brand (Hechtel-Eksel) - Inge

20 opmerkingen:

  1. Ik kan me goed voorstellen dat dit goed van plan kwam deze zomer. Ik maakte ook een hele resem zomerkleren bij omdat ik ze kon drzdra. Ik word trouwens gewoon vrolijk van dit kledingstuk en dat zelfs terwijl het hier nu (eindelijk) regent

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk he! Ik heb nu nog altijd zin om zomerkleren te naaien :D

      Verwijderen
  2. Dat ziet er idd wel heel handig uit seg!
    En wat een mooie stof heb je gekozen.
    De foto's zijn ook kei-tof.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Eigenlijk kon ik moeilijk kiezen, maar uiteindelijk ben ik blij met mijn stofkeuze.

      Verwijderen
  3. Geweldige foto's!Inderdaad ideaal om snel over je bikini aan te trekken en deftig onder de mensen te kunnen komen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, we hebben ons geamuseerd tijdens het maken van de foto's ;)

      Verwijderen
  4. Wat een vrolijk hebbedingetje seg! Zal zeker goed van pas gekomen hebben al en laat ons hopen dat het nu niet in de kast moet blijven!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, ik hoop ook dat het deze zomer nog een paar keer van pas komt ;)

      Verwijderen
  5. Wow! super! lijkt me inderdaad heel erg handig. Deze nemen we al mee naar de planning voor de zomer van 2019

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik heb nog geen moment spijt gehad van deze kaftan, dus zeker eentje maken volgende zomer!

      Verwijderen
  6. Je krijgt meer en meer diva-allures, met die hoed en die zonnebril, de moves en de prachtige kaftan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, dat zal ik als een compliment zien ;) Het begin is altijd wat moeilijk, toch altijd een klik maken voor de foto's.

      Verwijderen
  7. Fantastische foto’s !! En een keileuk kledingstuk, zoiets kan ik ook nog gebruiken (volgende zomer)...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ja, voor deze zomer komt het wat laat misschien, maar ik kan het zeker aanbevelen om er eentje te maken!

      Verwijderen
  8. Heel leuke foto's! En een handig kledingstuk voor iedere vrouw :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een heel mooie kaftan. Leuke foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, we hebben ons goed geamuseerd tijdens het maken van de foto's, dat helpt ;)

      Verwijderen
  10. Had ik dat geweten vr ik op reis vertrok. Zo'n handig ding

    BeantwoordenVerwijderen