zaterdag 13 januari 2018

Tao raglan for men

No new year resolutions here, not for sewing, not for anything else, because what you have to do becomes less fun and if I want sewing to be anything, it should be fun! So it's not really a resolution to sew more for my husband in 2018, but since he was happy with the last item I made for him and even wears the silly sweatpants I made him, I'm planning to make him more and the first item is ready.

Geen goede voornemens op naaivlak hier (en eigenlijk ook niet daarbuiten) omdat wat moet vanzelf minder plezant wordt en als naaien iets mag zijn, dan wel plezant! Het was dus niet echt een voornemen om meer voor mijn man te naaien in 2018, maar aangezien hij toch wel blij was met zijn poloshirt en zelfs zijn "belachelijke" joggingbroek regelmatig aantrekt, wil ik vanaf nu toch regelmatig iets voor hem maken en dat eerste item is al klaar.



I got the chance to test for Sinclair Patterns again, this time a raglan for men and combined a black and dark grey knit. My husband said he wanted an application on the shirt which I cut out with the Cameo Silhouette, a euphonium, the instrument he plays on for at least an hour each day.

Ik mocht voor Sinclair Patterns een klassieke raglan voor mannen testen en koos daarvoor een zwarte en donkergrijze tricot. Manlief liet weten er een applicatie op te willen en koos een afbeelding van een euphonium, het instrument waar hij dagelijks minstens een uur mee spendeert.


As with the ladies' patterns, this pattern also comes in 3 lengths and within those versions you can choose between a "tuck in" length and a "on top" length which I made.

Zoals bij de damespatronen komt ook dit patroon in 3 lengtes en binnen die lengtes kan je op het patroon kiezen tussen een "tuck in"-lengte voor wie zijn shirt graag in zijn broek draagt of de kortere "wear on top"-lengte die ik maakte.



This raglan has a great comfortable fit, not tight, but not too loose at all, just as my hubby prefers. He told me he certainly wants more of those, eventhough his enthousiasm faded slightly after posing for the pictures in temperatures close to freezing point.

De pasvorm is comfortabel, niet strak maar ook zeker niet te los, net zoals mijn man het graag heeft. Mijn man heeft laten weten dat ik meerdere shirts mag maken, al werd hij iets minder enthousiast na het poseren in de kou ;)


You can find the Tao pattern here, now on sale for $6.99!

Je kan het patroon hier vinden, momenteel aan een kortingsprijs van $6.99!

Pattern: Tao Raglan - Sinclair Patterns
Fabric: stash

13 opmerkingen:

  1. Hij is leuk.
    Erg leuk ook dat je voor je man naait. Die moed heb ik nog nooit gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier is't ook nog niet regelmatig, maar ik ga er wel verandering in proberen brengen ;)

      Verwijderen
  2. Een hele mooie. Wel tof die verschillende lengtes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof gemaakt,weeral wat bij geleerd wat ik wist de naam niet van het instrument ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Staat hem prima zeg! Dat is het jaar inzetten met schwung ;)

    BeantwoordenVerwijderen