maandag 16 oktober 2017

Let me introduce you to Emmett

No, Emmett is not my husband's name, but a pattern from Laela Jeyne Patterns' fall collection. Being a member of her tester group I got the opportunity to choose which patterns to test. One of the dresses immediately caught my attention, but next to that one this pattern would be a good motivation to finally sew something for my husband again. He had to promise to pose for pictures, in exchange he could choose which version of the shirt I would sew.

Nee, Emmett is niet de naam van mijn man, maar een patroon uit de najaarscollectie van Laela Jeyne Patterns. Als lid van haar vaste testersgroep, mocht ik kiezen welke patronen ik wilde testen. Eén van de damesjurken trok meteen mijn aandacht, en daarnaast was dit patroon de ideale motivatie om eindelijk nog eens iets voor mijn man te naaien. Mijn man moest beloven te poseren voor de foto's, in ruil mocht hij kiezen welke versie ik zou maken.


With this pattern you can choose between long and short sleeves and between 3 different collars. A regular T-shirt, a henley or a polo collar. Michel - my husband - didn't hesitate and wanted the polo collar and short sleeves.

Voor dit patroon kan je behalve tussen korte en lange mouwen namelijk ook kiezen uit 3 verschillende afwerkingen van de halslijn. Een gewone T-shirt afwerking, een henley of een polokraagje. Michel - mijn man dus - koos zonder twijfelen voor de polokraag en korte mouwen.



I used a rather heavy knit that can be used on both sides. The little stripes - it doesn't really show on the pictures - were used for the front, the back and the sleeves. The grey side was used for the collar and the placket. The fabric is really soft and the fit of the shirt is really great but I'm not a 100% happy with how I finished the collar and the placket. The test version's placket was rather small and combined with a thicker fabric it was difficult to get a clean look. The final version's placket is broader so next time it will be easier to do. 

Ik koos een stevige tricot die langs twee zijden gebruikt kan worden. De streepjes werden gebruikt voor de panden en de mouwen, de effen grijze kant voor de kraag en het polopad. Het is een zalig comfortabele stof en de pasvorm van het shirt is heel goed, maar jammer genoeg ben ik niet 100% tevreden over mijn afwerking. Bij de testversie was het polopad ook nog erg smal - in de uiteindelijke versie is die dus wat breder - wat het knoopsgaten maken bemoeilijkte, zeker met een vrije dikke tricot zoals degene die ik gebruikte.


My sweet hubby likes his new shirt. He says he likes how it looks and feels and he will definitely wear it. I will be happy to make him more, and I will definitely try the other versions as well.

Maar mijn liefste ventje is blijkbaar heel tevreden want hij verklaarde mij gek toen ik zei dat het nog wel als shirt kon dienen om het gras af te maaien. Hij verzekerde mij dat het er goed uitziet, aangenaam zit en zeker gedragen zal worden. Ik ga er met plezier bijmaken en zeker ook de andere versies proberen.

The Emmett shirt is now (until the 21st of October 2017) on sale, so grab your pattern here

De Emmett shirt kan je hier aankopen, met korting tot 21 oktober 2017! 

Pattern: Emmett - Laela Jeyne Patterns
Fabric: Infinity Stoffen - Heusden-Zolder

10 opmerkingen:

  1. Ziet er zeker goed uit. Wij zien de fouten altijd groter dan ze werkelijk zijn vermoed ik 😀

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is ook wel zo :) En de volgende keer met het bredere knopenpad gaat het sowieso ook iets gemakkelijker zijn.

      Verwijderen
  2. aangename kennismaking Emmett en Michel ook natuurlijk. Dat ziet er in ieder geval heel schoon uit, mijn eerste polo (en voorlopig enige ;-) ) moet je ook niet met een vergrootglas bekijken maar hij wordt graag gedragen dus vooral veel bijgeleerd voor de volgende.
    Heel mooie stof trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :) Een polo is echt wel tricky he! Maar soms wil het al eens goed lukken...

      Dat stofje is idd super, fijne kwaliteit en tweezijdig te gebruiken. Inge gebruikte trouwens datzelfde stofje voor haar Ocean dress ;)

      Verwijderen
  3. Mooi zeg! Een polo vind ik niet zo gemakkelijk om te maken en jou versie ziet er super uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, dat is zo, best tricky... maar ik blijf proberen tot ik het helemaal onder de knie heb.

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Goh, van dichtbij net iets minder, maar ja, het is wel draagbaar en de volgende keer probeer ik het gewoon nog wat beter te doen.

      Verwijderen
  5. Ik vind polo's echt moeilijk! Mijn eerste was een ramp :) Die van jou ziet er echt wel goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, is echt iets wat je moet oefenen om het onder de knie te krijgen denk ik :) Dankjewel!

      Verwijderen