donderdag 14 september 2017

Ants in Pants: naaien met kriebelbeestjes!



Do you know Puperita patterns? Original and cute! The Lil Critters reversible dungarees are on my to-do for this fall and if I had a girl I wouldn't even know where to start. This time I got the chance to join the test for a new pattern series, the Ants in Pants.

Kennen jullie de naaipatronen van Puperita? Eigenzinnig en schattig! Zo staat de Lil Critters omkeerbare salopet op mijn to-do lijstje voor het najaar. En mocht ik een meisje hebben, zou ik niet eens weten waar beginnen. Maar goed, deze keer ging ik aan de slag met een test voor een nieuwe reeks patronen die Ants in Pants heet. Dus nee, 't is niet dat ik met luizen of vlooien zit ;)



I made the whole package, shirt, vest and pants, but sadly enough I was a bit lazy and took the same size for all three patterns. But my boy is pretty skinny around his waist and hips so the pants were way too loose, which just doesn't look right with the nice fitting shirt and vest. For the next pair I will go down one size and lengthen the legs, just like I do with all pants for Giel.

Ik maakte zowel broek, hemd als vest, maar jammer genoeg was ik een beetje lui en maakte ik over de hele lijn dezelfde maat, terwijl Giel de laatste jaren nogal smal gebleven is aan zijn taille en heupen. Gevolg was een broek die qua lengte wel goed zat, maar veel te breed uitviel... zeker in combinatie met het passende hemdje en vest. Voor een volgende poging zal ik een maat kleiner moeten nemen en verlengen - zoals ik ook bij andere broekpatronen voor Giel moet doen.


This shirt is different from other button up shirts I made. It has a one piece back, no collar stand, and a lining at the neckline and fronts. I was quite curious about how this would look and hoped chosing a black contrasting fabric for the lining would be the right choice. I have to say I'm really happy with the result. The black lining really adds something to the shirt, especially with the black buttons and sleeve bands. The stick insect fabric was laying around here for a while already but was perfect for this pattern.

Het hemdje was toch wel anders dan de vorige hemdjes die ik maakte. Een rugpand uit één stuk, geen kraagvoet, maar wel een beleg aan halslijn en voorpand. Ik was heel benieuwd hoe dat ging zijn en hoopte dat het contrasterende zwarte stofje een goede keuze zou zijn. En ik moet zeggen dat ik blij verrast ben met het resultaat. Het zwarte beleg zorgt - vind ik - voor een leuk effect, samen met de zwarte accenten van de knoopjes en de (boordstof) mouwboordjes. Het stofje van Zonen09 lag al lange tijd onaangeroerd, en dit bleek het perfecte projectje om het te verwerken.




I was also curious about the vest. I really liked the look, but I didn't know if it would look nice on Giel. The vest is completely lined and nicely finished. 

Ook naar het resultaat van het vestje was ik benieuwd. Het model sprak me wel aan, maar geen idee of het iets voor Giel was. Het vestje is volledig gevoerd en wordt mooi afgewerkt. 


Get your copy of the pattern bundle (vest, shirt and pants) here!

De patronenbundel (vest, hemd en broek) kan je hier vinden!

Patroon: Ants in Pants shirt & vest - Puperita Patterns
Stof hemd: gekocht bij Jongens Toch
Stof vest buitenkant: gekocht bij Infinity Stoffen Heusden-Zolder
Stof vest voering gekocht bij Lizzy l'Oiseau

7 opmerkingen:

  1. Die zoon van jou wordt nogal verwend! Weer heel mooi allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zolang als hij dat graag heeft, doe ik dat met plezier :)

      Verwijderen
  2. een heel leuk setje! het vestje is mss niet voor elke dag maar het hemdje kan met elke gelegenheid gedragen worden en is echt wel leuk met dat zwart dat komt piepen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :) Ik denk ook dat vooral het hemdje gedragen zal worden.

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Dankjewel, ik was blij dat het resultaat was zoals gehoopt :)

      Verwijderen