donderdag 22 juni 2017

Don't be afraid to sparkle...

Vandaag lanceert Laela Jeyne Patterns haar zomercollectie voor 2017. Vorig jaar testte ik al enkele keren voor haar met een leuke broek voor mezelf en een shirt voor Giel, kledingstukken die hier goed in de smaak vielen. Dus ik was blij dat ik opnieuw de kans kreeg en koos uit de collectie 2 patronen.


Vandaag toon ik jullie de Dahlia tanktop, een basic kledingstuk maar het verschil maakt de ontwerpster door het patroon beschikbaar te maken in verschillende cupmaten. Heb je ook wel eens dat tops ter hoogte van je borsten of oksels niet mooi zitten? Dan is dit de oplossing. En dat het een groot verschil maakt, merkte ik zelf. Door een misverstand had ik eerst 2 cupmaten te klein gemaakt en de top zat niet mooi. Met een nieuw voorpand was het probleem helemaal opgelost.



De handleiding legt ook heel mooi uit hoe je de top mooi afwerkt zodat het er uitziet als een gekochte top. Het was de eerste keer dat ik het op deze manier deed en het lukte goed al kreeg ik toch wat rimpels omdat mijn stof niet genoeg rekte. Maar eigenlijk vind ik dat nog wel iets hebben ;)



Mijn eerste versie is de grijze top die ik gisteren al toonde maar omdat het zo snel in elkaar zit en goed past, maakte ik meteen nog een tweede versie met een restje stof van Chat Chocolat. Ik herinnerde me dat Inge een gouden rok had die er perfect bij zou passen voor de foto's. Haar midirok werd bij mij een mooie maxirok. Omdat het plaatje zo helemaal klopt (en omdat ze'm zelf niet aandoet) liet Inge me de rok houden.



Wie me kent, weet dat ik bling nogal uit de weg ga. Een gouden gespje op een schoen vind ik al heel wat en voor de gouden spikkels op het blauwe stofje moet ik al uit mijn comfortzone stappen. Maar ik vind de outfit wel af met de gouden rok dus misschien moet ik gewoon wat meer durven? Wat denken jullie?


Patroon top: Dahlia Tank Top - Laela Jeyne Patterns
Stof top: Chat Chocolat - gekocht bij Lizzy l'Oiseau
Foto's: Madame Stof

27 opmerkingen:

  1. Inderdaad gewoon durven want het staat je erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inge heeft dat heel goed gezien door het de rok te geven, zeker dragen! Mooie top ook, iedereen heeft een basis patroon nodig. Super dat je het gevonden hebt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! En ja, die rok doet het he! Ik ga het toch maar gewoon durven als ik alle reacties hier zie!

      Verwijderen
  3. Kei mooi gewoon dragen het staat je prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aandoen! Zo mooi bij je. Leuke foto's trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, met alle leuke reacties hier ga ik het gewoon doen :)

      Verwijderen
  5. Prachtige outfit !! Aandoen die rok !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige outfit en kei-mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeker niet bang zijn, staat je beeldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Met de steun van al deze mooie reacties ga ik het wel durven!

      Verwijderen
  8. Uit die comfort zone, staat je beeldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is misschien buiten jouw comfortzone maar de rok staat jouw prachtig. De tops die je maakte zijn ook heel leuk. Nu nog een zwarte top voor op de rok al dan niet met een gouden accent en je hebt een perfecte feestoutfit of een outfit voor als het wat chiquer mag zijn. Of is dat helemaal over de top voor jou ?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. OOoh waaauw zeg! Wat een prachtige outfit!!! Dat blauw staat jou echt fantastisch goed! Jouw ogen komen echt keimooi uit daarmee, dat straalt echt helemaal! En ik vind die rimpeltjes wel passen ook, het lijkt alsof het een top met sterren is en die rimpeltjes zonnestraaltjes of zo ;-) Ik vind de rok ook echt prachtig! Ik denk dat ik dat zelfs op de blog van Inge al zei. Heel heel mooi! En heel draagbaar! Enige dat ik denk is dat als het echt niet je ding is, je het dan misschien niet veel gaat aandoen. Dus misschien af en toe echt bewust voor kiezen? Of met iets minder sjieks combineren of zo... succes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Staat je beeldig Tamara, zeker niet twijfelen als je ze vastneemt in de kast

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik probeer 'm zeker regelmatig aan te doen!

      Verwijderen