woensdag 11 januari 2017

Alleen maar plusjes!

Die kleine momentjes achter de naaimachine, wat doen ze deugd! Alhoewel ik flink luister naar de gynaecoloog, veel rust en begrijp dat dit nu even moet, geraak ik toch behoorlijk gefrustreerd van al die tijd op de zetel. Nog heel eventjes doorbijten en ondertussen de rustmomenten onderbreken met kleine naaimomenten. Daarom kies ik nu liefst voor projecten waarvoor ik niet meer moet bezig zijn met patroondelen uitknippen of overnemen, maar meteen de stof kan knippen en kan gaan naaien. Zo heb ik dan toch vrij snel een kledingstuk af.



Een tijdje geleden kocht ik deze mooie sweaterstof met het idee om er een Semper sweater van te maken. Een patroon dat ik al meermaals gebruikte en dus ook zonder de instructies kan maken. En toch is het een project dat me voldoening geeft. Iedere keer maakte ik de Semper met de aparte zijpanden, ook nu weer, en ik koos ook weer voor de zijzakken en de kap.



Moonstar toonde een tijdje geleden een Semper met een symmetrische kap in plaats van de originele asymmetrische. Ik probeerde dit al met de vorige Semper die ik maakte (en die niet op de blog geraakte) en koos ervoor dit weer te doen. Niet alleen moet je dan niet meer zo hard opletten bij het knippen van de kapdelen, maar op deze manier valt de halslijn ook minder open. 



Een zwartgrijze kaptrui met kruisjes... ik was toch een beetje bezorgd dat Giel niet onder de indruk zou zijn, maar ik maakte me zorgen om niets. Hij vindt deze kaptrui met "plusjes" geweldig en wilde eigenlijk al tijdens de middagpauze wisselen van outfit. Toch wel fijn dat het niet allemaal felle kleurtjes en drukke prints moeten zijn. 

Patroon kaptrui: Semper sweater - SofilantjesPatroon broek: Arrow - Ottobre Design Kids 1/2016 (vanaf maat 128: Denim Look - Ottobre 6/2015)
Stof kruisjes: Megan Blue Fabrics (sweater) - Stoffenstraat Kasterlee
Effen stoffen: Infinity Stoffen Heusden-Zolder

23 opmerkingen:

  1. Helemaal leuk!
    Ik begrijp je keuze helemaal om voor reeds uitgetekende patronen te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!!

      Het scheelt een hoop in voorbereidingswerk en dat is nu welkom :)

      Verwijderen
  2. Kei mooi en dat van de kap moet ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!! Voor de zomerversie met korte mouwen blijf ik bij de asymmetrische kap, maar als wintertrui is het wel fijn als de nek iets warmer blijft :)

      Verwijderen
  3. Goede oplossing om voor uit getekend patroon te gaan nu je moet rusten. Toffe sweater.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En 't is maar voor eventjes natuurlijk, over een tijdje kan ik ook weer aan de slag met nieuwe patronen :) Dankejwel!

      Verwijderen
  4. Heel mooi, gewoon perfect voor jongens en ideaal voor de mama's om te maken. Snel klaar sweaters zijn soms zooo tof,ook als je niet zwanger bent :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! En idd, ook niet zwanger heb je soms veel aan patroontjes waar je snel een kledingstuk mee kan maken :)

      Verwijderen
  5. Heel mooi, gewoon perfect voor jongens en ideaal voor de mama's om te maken. Snel klaar sweaters zijn soms zooo tof,ook als je niet zwanger bent :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel leuk! af en toe heb ik ook wel eens zin in patronen die al overgetekend zijn en ik ben niet zwanger ;-).
    trouwens heel leuk met die effen zijkanten, nog stoerder zo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Klopt, ook zonder zwanger te zijn mag het soms vooruitgaan :)

      Verwijderen
  7. Never change a winning team, coole sweater!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tof! En groot gelijk heb, zo kun je met minder inspanningen meer naaien. Iedereen tevreden, toch? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg mooi!
    Ik twijfelde vanmiddag om dat stofje te kopen, maar deed het uiteindelijk niet. Heb al spijt nu ik deze trui zie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, ik heb ook getwijfeld maar zo blij dat ik het gekocht heb!

      Verwijderen