maandag 1 juni 2015

Onderweg

Op een dag kwam ik mezelf tegen... nee, zo ging het niet bij mij, integendeel. Op een dag wist ik niet meer wie of wat ik was. Ik was van bijna niks meer zeker. Wie ben ik, wat doe ik hier en welke richting wil ik gaan? Geen idee! Maar wat zijn je waarden? vroegen ze dan, die zullen je richting bepalen. Maar zelfs daar was ik niet zo zeker van. Twijfels, onzekerheid, angst, en een negatieve spiraal waarvan ik niet wist hoe ik eruit moest. Maar één ding wist ik wel, ik moest eruit! Dus ik vertrok op reis, een avontuurlijke ontdekkingsreis om mezelf te leren kennen. Ik heb niet veel nodig. Geen rugzak of slaapzak, geen geld, geen paspoort. Alleen mezelf, de juiste mensen om me heen, tijd en een portie doorzettingsvermogen en durf. Een fikse regenbui, blaren onder de voeten, een zware last op de schouders, een doodlopende weg, ... dat hoort er ook bij. Maar hindernissen zijn maar hindernissen waar je over of voorbij kan. Onderweg leer ik nieuwe mensen kennen, ik raak in verwondering door kleine dingen, kom de mooiste plekjes tegen en ik leer elke dag bij. En ook al is het soms moeilijk, het is de moeite waard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten