woensdag 20 november 2019

Don't decrease the goal, increase the effort


Een nieuwe Fibre Mood, een nieuwe blogpost! Het lijkt misschien dat ik bijna niet meer naai, maar dat is niet zo. Iets minder, dat wel, maar het probleem is vooral dat het er momenteel niet van komt om foto's te maken. En als het kledingstuk al een paar weken "oud" is, is het voor mij meestal al te laat. Met de linkparty heb ik een stok achter de deur en doe ik wel de moeite.



Voor deze linkparty koos ik voor de Frida. Ik twijfelde niet zo lang, want ik hoewel ik bepaalde patronen uit de nieuwe editie heel mooi vind, zijn ze niet allemaal mijn ding of heb ik recent al iets gelijkaardigs gemaakt met een ander patroon. Het Frida patroon kwam wel van pas, want zo'n jasje ontbrak nog hier.



De stof, een mooie diepgroene gekookte wol, koos ik bij de Stoffenschuur. Voor de bovenkant van de kraag gebruikte ik de boordstof die ik ook voor de tailleboord en mouwboordjes gebruikte. Gelukkig bleek dat in het echt net zo goed te werken als in mijn hoofd.



Voor paspelzakken heb ik allang geen schrik meer, maar toch moest ik de eerste stap enkele keren opnieuw doen omdat ik toch een millimetertje (of twee) langs de rijgdraadjes zat. Enigszins gefrustreerd vroeg ik Inge of ik zou gaan voor niet helemaal perfect, maar Inge herinnerde me er eventjes aan dat de echte Tamara het opnieuw zou doen tot het goed was. Ik liet het even rusten en toen ik het later opnieuw probeerde lukte het gelukkig wel.



Omdat ik een jas graag gevoerd heb, voegde ik die zelf toe, met behoud van het beleg zodat ik nu ook aan de binnenkant een heel mooi afgewerkt jasje heb. Ik dacht zelfs een keertje aan mijn labeltjes en zette er eentje in de rugpandvoering.



Het patroon zit weer heel goed in elkaar, ook de maat zit goed. Als je groot bent, wil je misschien wel wat verlengen want voor mij is het jasje net lang genoeg en ik ben maar een kleintje. Ik ben in elk geval heel blij met mijn Frida, en ik ben niet de enige want er werden voor deze linkparty een heleboel prachtexemplaren gemaakt!


Patroon: Frida - Fibre Mood 7
Stoffen en fournituren: De Stoffenschuur



15 opmerkingen:

  1. Ja hoor, dit is weer een toppertje! Misschien moet ik eens op les komen bij jou voor die zakken, want ik ging daar helemaal de mist in.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt heel mooi. Heel basic in stofkeuze maar prachtig in zijn eenvoud. Daar hou ik wel van. En als ik vast zit, weet ik al vast aan wie ik hulp ga vragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toffe versie! Ik heb de mijne ook helemaal gevoerd. Onder het motto 'als je dan toch bezig bent' ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zoiets :) Ik zou daar gewoon eeuwig spijt van hebben als ik dat niet deed..

      Verwijderen
  4. ♥ voor vrienden die je écht kennen
    ♥ voor schone maaksels en ditto foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad, het was me al snel duidelijk dat Frida wel een heel populaire zou worden. Maar zo'n jasje heeft dan ook heel veel mogelijkheden hé, voor binnen en buiten kan het wel.
    Het doel is me er ook nog aan te wagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knap gemaakt en Inge kent je maar al te goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt heel mooi! Paspelzakken zijn voor mij nog altijd een uitdaging maar mss moet ik dit jasje toch eens maken

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een pareltje.
    Af tot in de puntjes

    BeantwoordenVerwijderen