woensdag 11 september 2019

I can feel autumn in the air...


De laatste tijd geraakt het merendeel van wat ik naai niet meer op de blog (en vaak enkel maar op een flatlay of paspopfoto) maar vandaag maak ik graag nog eens een uitzondering. Een paar weken geleden kreeg ik de eerste foto's te zien van de nieuwe Fibre Mood en mocht ik daaruit weer een keuze maken. En alhoewel ik het meest verliefd was op het Legend jasje (en terecht zo blijkt), koos ik met de Anna rok voor wat minder werk maar zeker en vast ook een heel mooi patroon.


Het is te zeggen, minder werk werd toch ook wat meer werk dan gepland... Ik lette niet goed op en printte een te kleine maat, en dan heb ik het niet over één maatje kleiner. De patroondelen leken me aan de kleine kant, maar nameten, nah, die moeite deed ik niet. Tot voor- en achterpand elk klaar waren en het toch overduidelijk was dat de rok nooit ging passen... Koppig stikte ik toch de zijnaden... en ja hoor, te smal natuurlijk.


Veel gevloek en gezucht, maar gelukkig werd ik gewezen op een heel simpele oplossing, een strookje stof tussen de zijnaden. Dat strookje deed ik in dezelfde stof, gelukkig had ik nog genoeg. De rest van het naaien ging goed en ik deed zelfs de moeite om de tailleband aan de binnenkant af te werken met bias. Ik maakte de rok ook enkele centimeters korter, maar misschien mag het voor mij 1m57 nog een tikkeltje korter?


Door de drukke agenda's lukte het deze keer niet om "op fotoshoot" te gaan met Inge, dus ik dacht eerst enkele foto's voor de witte muur te nemen met de zelfontspanner. Maar uiteindelijk mag het wel iets meer zijn en wist ik dat de rok veel meer tot zijn recht zou komen in bosrijke omgeving. Gelukkig woon ik maar enkele honderden meters van dit mooie plekje en kon ik toch wat leuke foto's nemen.


Patroon: Anna - Fibre Mood ed.6
Stof: ribfluweel - Lizzy l'oiseau Heppen

11 opmerkingen:

  1. Ik vind de lengte helemaal goed hoor!
    Supermooie rok en mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel mooie foto's en mooie rok. ik hou ook wel van die lengte hoor. en met dat strookje erbij is het toch helemaal goed gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie rok in een mooi stofje. De rok zeker niet korter maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind de lengte ook ideaal. Leuke herfstrok!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt blij dat het goed gekomen is met je rok want het is echt een pareltje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De zelfontspanner is ook mijn vriend 😉. Soms vervloek ik het maar meestal lukt het wel. Prachtig van boven tot beneden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tof opgelost!Ik heb dat ooit toegepast op een T-shirt ;-) De lengte vind ik prima,zeker naar de winter toe is wat langer ook warmer.Mooie kleur gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi hoor! En dat stukje ertussen geeft het net weer wat anders dan anders!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt prachtig! Ik twijfelde ernstig of dit patroon wel mijn ding was, tot ik jouw versie zag....

    BeantwoordenVerwijderen