woensdag 17 juni 2020

Nog op tijd over de meet, maar de uitslag is nog onbeslist!

Me engageren voor deze linkparty was wellicht niet zo'n goede beslissing in een periode dat ik veel te weinig tijd heb om te naaien. En dan nog te kiezen voor een patroon waar toch wel wat werk aan zit was al helemaal geen goed idee. Maar soite, ik deed het allebei en het kwam gelukkig nog goed. Maar ik hoop toch de volgende keer terug iets relaxter te kunnen naaien en de foto's niet op het laatste momentje moet laten nemen.



Mijn keuze voor de Franca polojurk was misschien niet de gemakkelijkste keuze, het is wel een stijl die ik helemaal geweldig vind, al is het bij mij altijd een beetje afwachten of de oversized look werkt of niet. Ik heb zeker al een aantal oversized kledingstukken die ik heel graag draag en waar ik complimenten over krijg. Anderzijds gaf ik een paar maanden geleden nog een prachtig jasje aan Inge, omdat het mij simpelweg niet stond.




Deze keer is het een twijfelgeval. Bij het bekijken in de spiegel en op de foto wisselt mijn mening afhankelijk van hoe ik sta en hoe de jurk daarbij valt. Comfortabel is de jurk in elk geval wel, maar of het tot mijn favoriete kledingstukken gaat behoren, dat denk ik niet.  Ik ga de jurk wel een kans geven - eventueel met wat aanpassingen, want eigenlijk is dit een heerlijk patroon om trendy en toch comfy in een zomerbar of in een speeltuin (met sneakers) te vertoeven. 



Ik maakte trouwens een S, terwijl de maattabel me in de richting van een M wijst. Maar deze S is dus nog steeds ruim oversized, iets om zeker rekening mee te houden als je deze jurk wil maken. Ik korte een tiental cm in, omdat ik 1m57 ben en die aanpassing dus wel nodig is.



De stof komt vanzelfsprekend van De Stoffenschuur waar ik de laatste maanden menig avondje en nachtje heb doorgewerkt om alle stofjes op de nieuwe webshop te krijgen. Het is een soepele denim chambray die fijn verwerkt en aangenaam zit. Kreukvrij is de stof niet, maar verder wel een ideaal stofje om in de zomer te dragen. 

Patroon: Franca - Fibre Mood
Stof en knopen: De Stoffenschuur


2 opmerkingen:

  1. Knap van je om deze in minder ideale omstandigheden te naaien.Ik vind hem persoonlijk veel te ruim,misschien inderdaad wat aanpassingen doen of zoals ik bij de Carrie van LMV van jaren geleden doe,een riempje opdragen,geeft een heel ander effect.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou zonder voorbehoud aanraden om met Frank Loan Services samen te werken, als je op zoek bent naar een hypotheek. Ik heb met veel makelaars gesproken tijdens het online kopen van mijn hypotheeklening.Vanaf het eerste contact kon ik zien dat hij het type persoon is dat ik kon vertrouwen om me te helpen de beste beslissing te nemen voor mij en mijn gezin.Ze bieden zowel korte als lange looptijden lening af binnen 1-30 jaar lening looptijd, met of zonder onderpand maar zonder kredietcontrole en hun diensten zijn snel, betrouwbaar en betrouwbaar omdat ze zijn getest en vertrouwd door mij in tegenstelling tot andere bedrijven. Hun diensten omvatten herfinancieringsleningen, vrachtwagenleningen, onderwijsleningen, studieleningen, persoonlijke leningen, autoleningen, schuldconsolidatieleningen, zakelijke leningen, gedekte en ongedekte leningen, hypothecaire leningen, woningleningen en ze bieden leningen aan tegen een zeer betaalbare rente van 2% geïnteresseerden dienen vriendelijk contact met hem op te nemen via E-mail: k.frankloans@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen