zondag 5 januari 2020

Let's conquer mountains!

Giel wilde graag een nieuwe hoodie, eentje met duimgaten in de mouwboorden graag. Een rits was niet nodig want "dat is teveel gedoe" en dan had hij het niet over het inzetten van een rits voor mij, maar wel over het open en dicht doen als drager van het betreffende kledingstuk.



Omdat ik weer voor een grotere maat moest gaan en dus sowieso een patroon moest tekenen of printen/plakken/knippen, wilde ik nog eens een patroon gebruiken dat ik nog niet eerder gemaakt had. Ik kwam uit bij de Ozzie hoodie van La Maison Victor, waar de zijnaden een beetje schuin lopen met onderaan korte ritsen.







Die ritsen schrapte ik meteen uit het plan en algauw bedacht ik dat ik zakken kon toevoegen. Want zakken, dat is hier altijd scoren! En samen met de duimgaten in de mouwboorden en een stof waarvan ik wist dat Giel ze graag zou zien, was ik vrij zeker dat ik hem heel blij zou maken met zijn nieuwe hoodie. Als je zo'n mouwboorden maakt, kan je trouwens best de mouwen verlengen met enkele centimeters zodat het niet gaat trekken.



De hoodie is nog ruim, wat te verwachten viel, want Giel viel tussen twee maten en ik koos de grootste terwijl La Maison vanaf een bepaalde kindermaat voor dubbele maten gaat. Maar liever wat ruimer en nog een hele tijd draagplezier dan dat ik hem na de eerst volgende groeischeut weer weg moet leggen.



Giel wist ook al meteen waar we naartoe moesten voor de foto's, want als je in Beringen woont en een trui met bergen hebt is de Avonturenberg de ideale plek!


Patroon: Ozzie Hoodie - La Maison Victor Sept/Okt 2017
Stof: Mountains - See You At Six (de Stoffenschuur Schaffen)

8 opmerkingen: