maandag 10 juni 2019

With a touch of gold


De Berlin Beat uit het boek Urban Style van Eva Goris was al van bij de release van het boek hèt patroon dat mijn aandacht trok, en ook iedere keer opnieuw als ik hier of daar iemand een mooie bomber zag maken met dat patroon. Toch duurde het nog lang voor ik zelf aan de slag ging met het boek en dit patroon. Mijn oog viel op een heel mooie en speciale structuurstof, een couponnetje op de Openschuurdag maar ik had Inge nodig om me te overhalen het te kopen en er een bomber mee te maken. 


Op zoek naar een rits, merkten we dat een gouden rits mooi combineerde met de groene en bruine tinten. We zochten nog de juiste voering en boordstof en dan kwam het er alleen nog op aan om de bomber in elkaar te zetten. Omdat ik de Berlin Beat wilde voeren, maar dit niet standaard bij het patroon hoort, keek ik wel even online zodat ik niet zelf moest uitzoeken hoe ik dit best kon aanpakken. Een duidelijke tutorial vond ik bij Isabel van Bel'Etoile, heel handig al heeft de Berlin Beat geen boordstof onderrand.


Het bomberjasje maken ging verrassend vlot en de stof verwerkte ook veel gemakkelijker dan ik verwacht had. Ik maakte trouwens de M, wat goed past en misschien zelfs aan de ruime kant is. Het bomberjasje werd intussen al vaak gedragen, gewoon in combinatie met een jeans, maar eigenlijk droomde ik van een simpel groen jurkje dat er mooi mee samen zou gaan. 


Opnieuw vond ik de perfecte stof bij De Stoffenschuur, een mosgroene crepe die intussen al uitverkocht is (maar wel nog in andere mooie kleuren beschikbaar is). Ik kocht het stofje toen ik ook mijn stof voor de Doris rok koos en kocht toen al genoeg gouden paspel voor beide projecten. Ik zocht nog even naar een patroon voor het simpele jurkje dat ik in gedachten had, maar al snel kwam ik uit bij de Odette, die ik al vaker verlengde met succes. Dat deed ik hier opnieuw en ook deze keer behield ik de typische zoom die achteraan wat lager komt dan vooraan. De gouden paspel zette ik in de zijnaden en de mouwen en halslijn werden aan de binnenzijde met een bies afgewerkt. 


Deze Odette jurk - al dan niet in combinatie met het bomberjasje - kan perfect voor verschillende gelegenheden. Met een sneaker gecombineerd sta ik aan de schoolpoort of geef ik een workshop, met mijn hakken ga ik in deze jurk graag een avondje weg! Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Stoffen en fournituren: De Stoffenschuur
Patroon bomberjas: Berlin Beat - Urban Style (Eva Goris)
Patroon jurk: Odette top verlengd - La Maison Victor Mei/Juni 2017
Foto's: Inge (bewerking J.)

24 opmerkingen:

  1. Groen... een kleur waarin ik je nog niet eerder zag, maar waarin je duidelijk schittert!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik dacht altijd dat ik niet met groen stond. Tot ik eens een stof ophield om Inge te tonen en zei: "Niet voor mij, ik sta niet met groen, maar voor u." En toen zei ze dus dat ik wel met groen sta... en ja, het is dus waar :D

      Merci!

      Verwijderen
  2. Ik vind je outfit ongelofelijk mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben fan!Van de kleur en van de combinatie die je maakte. Had je geen probleem met de te korte rits als je de lengte nam uit het boek?Ik heb hem al 2 keer gemaakt en daar ging ik telkens in de fout.Een keer gevoerd en een keer zonder voering,beiden worden vaak gedragen ;-) Die verlengde Odette is top!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Carla!

      Mijn rits was eigenlijk te lang ;) Dus ik heb het bovenste stukje in de boord ingewerkt zodat de loper er niet afkan.

      Verwijderen
  4. Toffe combinatie en prachtige stofjes! ��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!! Ik ben zelf ook helemaal zot van de stofjes ;)

      Verwijderen
  5. Ik ben fan maar dat wist je al. Ik wacht op de Odette jurken workschop ;-) !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met plezier zou ik die geven maar dan moeten we één van de winkels waar ik workshops geef overtuigen dat er voldoende interesse is ;)

      Verwijderen
  6. Heel mooie outfit !! Prachtig gecombineerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige combinatie! Mooie kleuren en het groen staat je inderdaad goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi mooi, helemaal fan van de bomber, en de combi!

    BeantwoordenVerwijderen