zaterdag 22 juni 2019

Hello summer vibes!



De salopette is al eventjes terug van weggeweest, maar de salopette die al sinds het najaar op de planning stond is er nooit van gekomen. Een salopette jurk in de zomer heb ik nu wel, met de Callie Pinafore van Designer Stitch Patterns. Eerst dacht ik op zoek te gaan naar een blauwe jeansstof, maar uiteindelijk wilde ik toch eens iets anders. Bij De Stoffenschuur vond ik een gestreepte denim en ik was verkocht. Of allez, het stofje was verkocht ;)



De zakopties kiezen vond ik moeilijker dan het naaien zelf. Uiteindelijk koos ik voor de schuine zakken op het rokdeel en één achterzak, allemaal schuin op draad geknipt voor een speels effect. Bij de pasbeurten droeg ik steeds een simpel wit shirt, maar het mocht wat meer zijn. Omdat ik voor een rode topstitch koos, wilde ik dus ook een tof rood bovenstuk. Ik deed een rondje Pinterest en vond een salopette gecombineerd met een bandeautop wel tof.



Wegens tijdgebrek koos ik er een keertje voor om gauw die bandeautop te gaan kopen in plaats van deze zelf te naaien, maar achteraf bekeken had ik er waarschijnlijk evenveel tijd in gestoken met eentje in elkaar naaien dan naar de winkel te rijden, te zoeken, te passen, aan te schuiven aan de kassa en weer naar huis te gaan.

Deze salopettejurk is een leuk casual kledingstuk om in de zomer te dragen, voor het najaar en de winter wil ik eigenlijk nog graag een corduroy versie.. wie weet?

Patroon: Callie Pinafore - Designer Stitch Patterns
Stof: De Stoffenschuur - Schaffen
Foto's: Inge - bewerkt door J.

6 opmerkingen:

  1. Dit is weer iets helemaal anders! Jij komt toch met elke stijl weg.Zo'n corduroy voor de winter lijkt me ook wel heel tof.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het leuk om heel verschillende stijlen te maken en te dragen. Afhankelijk van de gelegenheid en mijn stemming kan ik dan kiezen. Dit werd ondertussen al verschillende keren gedragen als ik wegging met de kindjes.

      Verwijderen
  2. Echt heel tof, ideaal in die combinatie ook voor dit tropische weertje. Eigenlijk wel jaloers op dit stuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absoluut, het zit zalig met dit weer! Ook eentje maken he!

      Verwijderen
  3. Zelf ben ik geen fan van salopettes... zelfs toen het nog hip was in mijn jong jaren kon je er mij niet mee bekoren. Maar ik moet toegeven: het staat je!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, ik vond het wel een risico en het is zeker niet voor alle gelegenheden maar om erop uit te trekken met de kindjes ofzo is het perfect.

      Verwijderen