maandag 5 november 2018

Openschuurdag!

De Stoffenschuur viert feest en ik vier graag mee! Een goed jaar geleden bracht ik mijn eerste bezoekje aan deze mooi ingerichte winkel en sindsdien is het één van mijn favoriete adresjes voor stoffen en toebehoren. Het is geen verrassing dat enkele van mijn lievelingscreaties gemaakt werden met stoffen die ik bij Nathalie vond. Zo denk ik meteen aan de jurk die ik maakte voor mezelf of de Ole voor Giel.



Zondag 11 november zet De Stoffenschuur haar deuren open en het is zeker de moeite om een bezoekje te brengen! Om te beginnen krijg je 20% korting op het hele assortiment (uitgezonderd Cameo toestellen). Doorheen de dag kan je leuke workshops volgen en er zullen demonstraties voor naaimachines en Cameo zijn.  Bij aankoop van een machine krijg je trouwens een extra mooie attentie. Ik zal er in elk geval bij zijn!





Om de Openschuurdag en de prachtige stoffen in de kijker te zetten mocht ik een outfit naaien met stoffen (en fournituren) van De Stoffenschuur. Ik keek, voelde en aaide en een prachtige velvet werd bovengehaald. Ik was meteen verliefd op de prachtige kleuren en het heerlijk zachte gevoel. Ik dacht eerst aan een jurk, maar dat leek me toch een beetje teveel van het goede dus ik ging op zoek naar een bijpassende stof. Die vond ik heel snel met deze roestkleurige moss, een stevige maar toch zachte crepe met een beetje stretch. 



Er werd nog even overlegd over de patronen die ik zou gebruiken en al snel kwam ik bij de Charlene uit LMV. Ik dacht te combineren met een kokerrok, maar ik liet me overtuigen om het mezelf iets moeilijker te maken en ging voor de Cat broek uit LMV. Nathalie zocht in de winkel op hoeveel stof ik nodig had en ik kon aan de slag.



De Charlene sweater was in geen tijd af. en ik was heel blij met het resultaat. Er werd niets aangepast aan het patroon, maar als je groter bent dan ik dan wil je vast wat verlengen. Op de naaidag van Ge(s)tikt Limburg maakte ik gauw een proefje voor de Cat broek en dat ging goed, maar toch had ik wat koudwatervrees om te beginnen met het goede stofje. Uiteindelijk moest ik doorbijten en zat de broek in een avondje in elkaar (al deed ik hier en daar wel mijn eigen goesting en liet ik bijvoorbeeld de zakjes achteraan weg).



De outfit straalt helemaal herfst uit zoals ik de herfst graag heb. De mooie kleuren, de comfortabele pasvorm en de zachte stoffen geven het een behaaglijke en toch stijlvolle toets. Ik kan je verzekeren dat De Stoffenschuur nog meer van deze prachtige stoffen heeft en niet alleen voor dames. Ik vind er ook altijd toffe stoffen voor mijn jongens. Kom dus zeker eens een kijkje nemen zondag tussen 10u en 17u en wie weet komen we elkaar daar tegen!


Patroon top: Charlene - La Maison Victor editie 5 2018
Patroon broek: Cat - La Maison Victor editie 6 2017
Foto's: Madame Stof

18 opmerkingen:

  1. echt een supermooie outfit, zeker in combinatie met die herfstkleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik ben er zelf ook heel blij mee, ook omdat ie zo comfortabel en zacht is ;)

      Verwijderen
  2. Prachtige outfit, maar ik word omver geblazen door jouw foto’s!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal jou! en die broek kom ik gewoon eens lenen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze combinatie is echt super, het hele plaatje klopt! Recht uit de boekjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat staat deze outfit je ongelooflijk goed, die kleur van die broek is to-die-for <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! De stof van die broek is inderdaad helemaal geweldig!

      Verwijderen
  6. Ik ben fan van je outfit!Jammer genoeg is de winkel een beetje uit de richting ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Moest je ooit in de buurt zijn is het absoluut een bezoekje waard!

      Verwijderen