zaterdag 29 augustus 2015

Mr. Gielemans is er klaar voor!

Eigenlijk was hij er al klaar voor vanaf de tweede week van juli. Niet dat we ons verveelden, maar Mr. Gielemans gaat gewoon ontzettend graag naar school. Het klikt met de juffen (ook die van de andere klasjes), hij heeft fijne vriendjes en de meeste klasactiviteiten vindt hij ook gewoon erg leuk om te doen. Na een paar dagen "mag ik morgen weer naar school?" werd er dus snel een aftelkalender gemaakt en sinds een paar dagen is het aftellen echt begonnen.


Waar nu een heleboel stempeltjes staan, werd wel fijn gespeeld, uitstapjes gedaan, werden nieuwe dingen ontdekt, grote stappen gezet, gelachen en gehuild. Mr. Gielemans had zijn eerste speelafspraakjes en verjaardagsfeestjes en ook hier werd een gezellig kinderfeestje gehouden voor zijn 4de verjaardag. 


Hij ging samen met zijn neefje op Ezeltjeskamp met Activak, 48u en 2 overnachtingen weg van huis... een geweldig avontuur voor hem, en veel moeilijker voor mij. Moeilijker ook dan ik vooraf ingeschat had. Wel ongelooflijk hoe hij zijn enorme angst voor douchen daar wat overwonnen heeft en nu samen met mij voorzichtig onder de douche rondjes durft draaien. "Je moet niet bang zijn, mama. Ik heb dat geleerd op Ezeltjeskamp".

Een ander geweldig avontuur was het Rode Ridder kamp van Wakasa, 5 dagen, maar wel enkel overdag en dichter bij huis. Veel gemakkelijker voor mijn moederhartje. Zoonlief stond elke morgen te springen en vond het jammer dat de slaapzak niet mee moest. 

Giel kon zich thuis ook uitleven en als het wat saai werd, was er in het bos of in een speeltuin in de buurt wel genoeg te beleven. 



Verderweg deden we uitstappen naar Aardbeienland, Burgers' ZooWonderwereld en Kabouterland, allemaal aanraders, voornamelijk tijdens het weekje vakantie in Het Land van Bartje (Landal).


En nu loopt de vakantie op zijn einde... Na veel (en te lang) twijfelen, besloot ik niet last-minute een boekentas te maken, maar gingen we er eentje kopen. Het werd een haai (al weet je dat best vooraf om hem te herkennen), en alhoewel de lichtblauwe kleur niet echt Giel-proof is, was ik allang blij dat ik hem afgeleid had van enkele andere boekentasjes die al uit elkaar leken te vallen door ernaar te kijken.... Volgend jaar toch zelf aan de slag? Turnpantoffels gingen ook al mee naar de kassa, want ja, hij wil weer naar kleuterturnen. Het appelzakje en bananenzakje liggen ook klaar om gevuld te worden en ik ben aan de slag gegaan om de najaarsgarderobe gevuld te krijgen... 



Giel is er klaar voor, en ik? Ik kijk er ook wel een beetje naar uit :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten