woensdag 29 mei 2019

Lekker gemakkelijk!

Kort voor sluitingstijd op zaterdag de stoffenwinkel binnenvallen met 3 kinderen tussen 5 en 8 is niet mijn gewoonte. Ten eerste neem ik graag mijn tijd dus vlak voor sluitingstijd zal ik niet gauw nog gaan stofjes kiezen. Ten tweede ga ik meestal alleen en zo nu en dan een keertje met Giel. Maar soite. Ik had het neefje al een tijdje beloofd dat ik samen met hem naar de stoffenwinkel zou gaan en op die bewuste zaterdag kon het nog net. Het nichtje liet dan ook heel erg luid van zich horen, want zij wilde eigenlijk ook wel een stofje kiezen, want een zwierrokje had het kind echt wel nodig. Dan begon Giel toch ook maar zijn schoenen aan te trekken zodat hij niet met lege handen achter zou blijven.



Het neefje bleef twijfelen tussen twee tricot stoffen, eentje met inktvissen en eentje met bijtjes. Ik zag die oogjes heen en weer gaan en hij kon duidelijk geen van de stoffen achterlaten. Achja, twee T-shirts is ook geen werk, dus hup, knippen maar.  Het nichtje liet horen dat ze van bloemetjes, hartjes, roze, glitter en goud hield en na zorgvoldig heel de winkel bestudeerd te hebben, combineerde ze heel zelfzeker twee rokjes bij elkaar. Cirkelrokjes maken is niet echt mijn ding, maar als je het kind zag zwieren zou je er meteen eentje voor elke dag maken.


Giel was de gemakkelijkste klant. Zijn oog viel op deze mooie stof van Katia Fabrics en de perfecte kleur boordstof werd erbij gelegd. Katia is vooral bekend om zijn breigarens, maar brengen nu ook heel mooie stoffencollecties op de markt, vooral gericht op baby's en kinderen. Ik hou wel van hun leuke prints en vooral ook van de zachte kwaliteit van hun tricot en sweaterstof en kon me dus goed vinden in de keuze van Giel.




Snelle naaisels en grote tevredenheid bij 3 kinderen... je zou je nog afvragen waarom ik eigenlijk liever moeilijkere projecten kies ;)

Patroon shirts: Regem - Sofilantjes
Patroon rok: geen
Stoffen: gekocht bij Peachy Pop Stoffen - Achel

6 opmerkingen:

  1. Allemaal even mooi gemaakt. De kinderen hebben goed gekozen 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, voor een keertje is het wel eens leuk hen te laten kiezen ;)

      Verwijderen
  2. heel leuk! en inderdaad snelle projectjes en tevreden gezichtjes zijn leuk. al vind ik het af en toe ook wel eens tof om uitgedaagd te worden tot iets moeilijker

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hou ook wel van wat meer uitdaging, niet per se dat het moeilijk om te naaien moet zijn, maar ook gewoon de stoffen combineren of iets extra toevoegen ofzo... maar goed, heel gemakkelijk 3 tevreden snoetjes heeft ook zijn charmes ;)

      Verwijderen
  3. Giel heeft inderdaad goed gekozen, dat zou ik ook zo meenemen. En een neefje en nichtje blij gemaakt, super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi stofje he, veel meer heeft dat dan ook niet nodig ;)

      Verwijderen