dinsdag 23 april 2019

Flowers and stripes with Wallys from Fibre Mood



Ik kreeg een heleboel naaikriebels toen ik de sneak peeks van de nieuwste Fibre Mood zag. Het ene na het andere model sprak me aan! En dan sloeg de twijfel toe, want er één model eruit kiezen om mee aan de slag te gaan zorgt bij zo'n editie voor een probleem, een luxeprobleem weliswaar. Gelukkig is er Inge, die zo maar eventjes het hele plaatje zag voor mij. Mijn eerste reactie was nog "Hm, misschien...", maar ik moest het idee maar eventjes laten rijpen om met alle vertrouwen de door Inge aangeduide stof te kopen en te kiezen voor de Wallys wikkelblouse.



De stof, die is helemaal trendy. Een luchtige gestreepte katoen, met geborduurde fluo bloemetjes. Streepjes, bloemetjes, borduursel en bloemetjes. Zowat alle trends in één, niet waar? Maar het is vooral een geweldig mooie stof! En de knoopjes matchen perfect. Afhankelijk van de lichtinval hebben ze de kleur van het ene of het andere bloemetje.



Het patroon vind ik geweldig. Deze keer is Fibre Mood er volgens mij helemaal in geslaagd een supermooie pasvorm te verkrijgen en het model toch een volumineuze look te geven. Vooral de mouwen en de riem zorgen daarvoor. De mouwen krijgen volume dankzij de plooitjes aan de manchetten en de manchetten zijn heerlijk breed waardoor je met de juiste knoopjes een extra accent kan geven. En die riem, ja, die is breed en lang maar ik hou van dat effect. Ben je er geen fan van, dan kan je eventueel de riem smaller maken en/of je riemen helemaal rond te laten gaan en aan de rechterzijde te knopen. 



Ik heb nauwelijks iets aangepast. Wel heb ik het riemlusje plat op de zijnaad gestikt in plaats van tussen de zijnaad en heb ik aan beide zijden van het voorpand een klein drukknoopje gezet om eventuele inkijk te voorkomen ;) 

Patroon: Wallys - Fibre Mood editie 4 - 2019
Stof: gekocht bij Peachy Pop in Achel
Knoopjes: gekocht bij de Stoffenschuur in Schaffen
Foto's: Inge

11 opmerkingen:

  1. Supermooi! En wat een leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Het was ook plezant om de foto's te maken ;)

      Verwijderen
  2. Wat mooi, deze blouse van jou. Jouw manchetten zijn ook supermooi geworden, met die bijpassende knoopjes. Een toppertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben alle Wallys aan het bekijken en zie daar kom ik je tegen op Godsheide - brug? Mooie intro op je blog, mooie bloes. Groetjes niet zo ver van je vandaan op de grens Diepenbeek Genk. Elly

    BeantwoordenVerwijderen