donderdag 22 november 2018

You're a sky full of stars




Voorleesavond op school is voor Giel een belangrijk "evenement". Alle kleuters en de leerlingen van het eerste en tweede leerjaar worden 's avonds in pyjama op school verwacht om samen met hun juf en/of meester in hun gezellig versierde klaslokaal naar een voorleesverhaal te luisteren. Ondertussen mogen de ouders en oudere (of jongere) broers/zussen op de feestelijk verlichte speelplaats genieten van een drankje en zichzelf warm houden bij een vuurkorf. Sinds ik ooit voor de gelegenheid een pyjama maakte, mag ik - oke, word ik verwacht - elk jaar een nieuwe pyjama te maken. Toen Giel op mijn Instagram feed een SAI onesie zag passeren, liet hij verstaan dat hij nog nooit een onesie had gehad en dat hij er graag eentje wilde tegen de voorleesavond.



Het patroon werd aangekocht, geprint in één maatje groter dan de maattabel aangaf (zodat ie wat langer meegaat) en mijn stof werd bovengehaald. *#@*%#!! Mijn patroondelen leken niet alleen erg lang, dat waren ze ook... Giel is ondertussen 1m30 voorbij dus kan ik niet verwachten een onesie uit een dik metertje stof te halen... Een maat kleiner zou ook niet lukken. Ik overwoog een ander patroon, maar ook dan moest ik combineren met een effen tricot (die ik ook niet in huis had). Een zoektocht in mijn stoffenvoorraad bracht ons tot de perfecte oplossing met deze mooie stof met sterrenbeelden.



Bij het naaien ging niet alles vanzelf. Ik sukkelde wat met de sluiting onderaan waardoor die er niet zo netjes uitziet - gelukkig is het een pyjama. Ook moest ik het halsboordje weer lostornen toen ik 's morgens zag dat ik er dat boordje had aangezet met een extra omgevouwen sluiting... dat krijg je als je veel te laat blijft naaien. Gelukkig kon ik dat wel oplossen zonder dat daar nog iets van te zien is ;) De drukknopen, die staan niet allemaal even precies helaas. Het zal nooit grote liefde worden tussen mij en drukknopen! Maar ik was allang blij dat de onesie af was op de dag van de voorleesavond.



Giel heeft zijn onesie helemaal goedgekeurd, hij zou leven in dat ding! Hij is heel geïnteresseerd in alles wat met de ruimte te maken heeft dus de stof viel zeker in de smaak. Alleen vond hij het jammer dat de Leeuw, zijn sterrenbeeld, er niet tussen staat. Maar dat we de Grote Beer niet enkel op zijn pyjama maar ook aan de sterrenhemel zagen op de wandeling van de voorleesavond naar huis, maakte het zeker goed.


5 opmerkingen:

  1. Dit is echt een toffe onesie en zo te zien in een perfect stofje voor Giel! Genieten maar Giel, je mama kan er wat van he?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke onesie! hij is volgens mij klaar voor gezellige winteravonden

    BeantwoordenVerwijderen