zaterdag 18 augustus 2018

Seasons change, little boys grow...

The previous years I struggled starting on time with clothes for the next season and ended up noticing most of the clothes didn't fit my boys or the changing temperatures. This year I'm going to try to do better.

De vorige jaren vond ik het moeilijk voor het einde van een seizoen aan de garderobe van het volgende seizoen te denken, om dan ineens te merken dat de temperaturen veranderen en de kleren in de kleerkast niet langer geschikt zijn. Vooral bij de kinderen is dat een probleem omdat veel kleding van een halfjaar geleden niet meer mooi past.


I can't promise I won't be sewing summer clothes anymore, but I'm gonna focus on warmer clothes from now on, starting with this longsleeve. I bought this fabric two years ago but I wasn't sure which pattern would be the one to combine both fabrics so they would both come out beautifully.

Ik kan niet beloven dat er geen zomerse naaisels meer zullen komen, maar ik ga toch proberen focussen op herfstnaaisels en deze longsleeve is het begin daarvan. Het stofje kocht ik zo'n twee jaar geleden bij Lizzy l'oiseau, maar het bleef liggen omdat ik steeds maar twijfelde bij welk patroon beide stofjes mooi tot hun recht zouden komen.



The Perfect Play Henley - one of my favorite patterns - with long faux sleeves seemed perfect to me to combine both soft Rico Design fabrics. I didn't make buttonholes, because I know my boy's head can go through the neckline just fine. Instead I just attached the buttons through the two layers.

De Perfect Play Henley - toch wel één van mijn lievelingspatronen - met lange faux sleeves leek me perfect om de twee zachte stofjes van Rico mooi te combineren. Niet enkel de dubbele mouwtjes zijn "vals", ook de knoopjes heb ik gewoon op het dubbele knopenpat genaaid omdat de opening niet nodig is om Cas zijn hoofdje erdoor te krijgen.



I struggled getting the lines of the red fabric in a straigth line and it even seemed like they just waved all through the fabric width so I thought it was just like that. But in the end the front doesn't look so neat with the lines going up from one side to the other. I try not to be too disappointed by it, but I did curse silently for a bit... 

De lijntjes van de rode stof kreeg ik niet rechtgelegd en het leek zelfs zo te horen dus ik trok me er niet al te veel van aan. Maar achteraf valt het me toch op dat de lijntjes op het voorpand niet gewoon heen en weer lopen, maar echt in stijgende lijn van de ene naar de andere kant. Ik probeer het niet aan mijn hart te laten komen, maar ik heb toch eventjes binnensmonds gevloekt..


At first this fabric appeared to me as the perfect autumn fabric but now I almost get a Christmas feeling looking at it. I'm not sure if it's still going to fit nicely by then, but I'm not going to wait and see and just let Cas wear this one as soon as the temperatures go down.

Vooraf leek dit me het perfecte herfststofje maar eenmaal klaar heb ik eigenlijk zelfs een kerstgevoel bij dit naaisel. Ik ben benieuwd of het dan nog mooi gaat passen, ik ga het in elk geval niet zolang in de kast laten liggen.



Stoffen: Red Strokes (Rico Design) en Camping White (Rico Design) - gekocht bij Lizzy l'oiseau in Heppen
Patroon: Perfect Play Henley - Pickle Toes Patterns

8 opmerkingen:

  1. Een heel leuke longsleeve. Deze zomer vond ik het ook moeilijk om al aan herfst te denken. Maar je kleine mannetje is echt al een grote jongen geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb er helemaal geen kerstgevoel bij. Ideaal om aan de herfst te beginnen :)
    Mooi patroontje trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Ik vind hem prachtig! Da’s een patroontje dat ik hier ook op de naaiplanning moet zetten 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toffe combinatie en ik begrijp je kerstmisgevoel een beetje.Dragen die handel eer het te klein is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sowieso ga ik het niet laten liggen, want tegen december zal Cas weer een stukje gegroeid zijn ;)

      Verwijderen