maandag 11 juni 2018

Stars and stripes forever

Nee, ik heb het niet over de Amerikaanse vlag. Maar wel over mijn liefde voor streepjes en sterretjes. Vooral strepen zie je regelmatig in mijn kleding, sterren niet zo gauw, al maakte ik deze keer een uitzondering.



Opnieuw ging ik voor populaire patronen van La Maison Victor. Ik vind het de laatste maanden nogal moeilijk om voor mezelf te naaien en ben niet zo blij met wat ik in de spiegel zie. Maar ik kan moeilijk in mijn blootje buitenkomen, dus moest ik toch aan de slag. 



Mijn Kristy die ik vorige zomer naaide werd en wordt nog steeds veel gedragen. Comfortabel en leuk met een sneaker of sandaaltje onder, ideaal als je vaak op pad bent met je kinderen. Met de streepjeslinten die je dit jaar veel ziet, zag ik het meteen voor me. Een grijze sweaterstof met een opvallend sierlint op de zijnaden.  Sierband vinden bleek op dat moment - we spreken over een tweetal maanden geleden - niet zo gemakkelijk, vooral omdat ik het symmetrisch wilde. Ondertussen blijken al mijn favoriete stoffenwinkels een voorraadje te hebben, maar op dat moment niet en ik bestelde elastische band bij Fournituren.nl.



Om de outfit af te maken had ik nog een gebreid stofje liggen dat ik ooit online bestelde - ik weet niet meer waar - en wat niet was wat ik ervan verwachtte. Het leek me wel geschikt voor een Odette en op zich is het wel geslaagd al lijkt de top nogal snel te kreuken en vorm te verliezen. De top zit comfortabel maar ik vraag me af of de stof wel lang mooi gaat blijven. Om de outfit af te maken ging ik naar Veritas voor bijpassende applicaties. Ik nam verschillende applicaties mee, maar deze sterretjes waren de beste match. 

Patroon top: Odette - La Maison Victor 3/2017
Patroon rok: Kristy - La Maison Victor 6/2015
Foto's: Inge

9 opmerkingen:

  1. Geen idee wat je niet graag ziet maar er is niets mis met jouw outfits hoor. En al zeker niet met sterren en strepen, behalve bij het strijken want dan zie ik sterretjes bij het strijken van strepen 😂

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahaha, die sterretjes zie ik ook bij het naaien van streepjes :p

      Verwijderen
  2. Kelly Cornelis11 juni 2018 om 11:29

    Fancy! Die outfit komt precies uit mijn eigen kast, voor sierbandjes ben ik altijd te vinden. ������

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Hier ligt ook nog een rokje te wachten op streepjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je weet het nog niet maar ik leen deze een keertje he ��

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super outfit! Nu moet je wel tevreden zijn met de spiegel! Staat je goed!

    BeantwoordenVerwijderen