woensdag 5 oktober 2016

Liefde voor papier: handlettering



Handlettering is helemaal in, dat had je zelf waarschijnlijk al gemerkt... overal verschijnen woorden en quotes mooi vormgegeven: op wenskaartjes, kadertjes, interieurspulletjes, kleding... overal! Leuker wordt het nog wanneer die mooie lettertjes recht uit de pen gevloeid zijn, het maakt alles nog persoonlijker. Zelf noteerde ik hier en daar - in mijn agenda, op een kaartje, ... - ook wel eens een mooie quote zo mooi mogelijk geschreven, een fantasielettertje of een simpele doodle erbij.




Toen ik op Instagram bij Madamtourtjes de quote "Iedereen moet ergens beginnen" tegenkwam en zag dat het ging over een handlettering challenge, was mijn interesse gewekt. Ik keek verder en zag dat Marijketekent de challenge #dutchlettering was gestart waarbij je elke dag van oktober één quote op papier zet. De challenge is een succes, zowel beginners als gevorderden doen mee en kijken wat de rest ervan maakt werkt inspirerend en motiverend. 



Zelf ga ik pas kijken naar de andere werkjes als ik de quote zelf op papier gezet heb, zodat ik niet in kopieergedrag verval en wel met mijn eigen ding moet komen. Soms ben ik wel serieus onder de indruk want er verschijnen dagelijks pareltjes, maar de eerste quote zei "Iedereen moet ergens beginnen" en als beginner hou ik het dus simpel en doe ik wat ik kan. 



Ondanks mijn beperkte talent, ervaring en materiaal kan ik toch best tevreden terugkijken naar wat ik de afgelopen5 dagen gemaakt heb. Eén quote per dag is ideaal. Ik neem wat tijd om de quote te laten bezinken en denk eens na over wat ermee te doen.  Het op papier zetten duurt meestal ook niet zolang. Op deze manier lukt het voorlopig goed om elke dag mee te doen. Niet elke dag meedoen is natuurlijk ook geen ramp, je kan gewoon meedoen op je eigen tempo, het motiveert gewoon om met handlettering aan de slag te gaan. Zin? Hier vind je het lijstje met quotes!




8 opmerkingen:

  1. Vrouw! Je doet me wat aan...
    In mijn hoofd is er plaats voor véél hobby's, eentje daarvan is een hardnekkige letterliefde. Zelf noem ik het old fashionsgewijs 'kalligrafie' maar hé, wie weet doe ik wel een paar dagen met je mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zag je mooie quotes al op Insta voorbij komen. Heel mooi gedaan! Doe zo verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag je mooie quotes al op Insta voorbij komen. Heel mooi gedaan! Doe zo verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Knap gedaan! Maar niets voor mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sjiek joh, en weer zo eens iets anders! :o)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, en eentje waar je niet zoveel tijd en materiaal voor nodig hebt :D

      Verwijderen